Vstup do fotogalerie

Ve dnech 9.7. – 13.7.2018 se konal jako každý rok příměstský tábor. V pondělí 9. července jsme se v 8 hodin ráno sešli ve školní družině, kde jsme se připravovali na naši výpravu za pokladem. Malovali jsme mapu, tvořili jsme táborová trička, zahráli si pohybové hry, poobědvali ve školní jídelně, chvilku jsme si pohráli i na dětském hřišti a šli domů.

V úterý ráno jsme se sešli dříve a vyrazili jsme na autobusovou zastávku, odkud jsme jeli do Mikulova. Hned jak jsme přijeli na místo, vydali jsme se na Svatý kopeček. Nahoře jsme se posilnili svačinkou, odpočinuli si a vydali jsme se zpátky do města. Měli jsme ještě spoustu času a tak jsme se vydali na Kozí hrádek, kde byl krásný výhled na město. Pod Kozím hrádkem jsme si zahráli pohybové hry a zakončili jsme to návštěvou zámecké zahrady.

Ve středu jsme měli jet původně na koupaliště do Březí, ale počasí nám nepřálo. A tak jsme jeli do krytého bazénu v Hrušovanech nad Jevišovkou, kde jsme se i tak vydováděli. Měli jsme spoustu času a tak jsme šli na zmrzlinu. Potom jsme navštívili místní park a dětské hřiště, kde jsme hráli hry.

Ve čtvrtek jsme podnikli výlet do Jevišovky. Ráno jsme si pohráli chvíli ve školní družině a pak jsme jeli autobusem do Jevišovky. Tam jsme si hráli na dětském hřišti a potom jsme šli k posezení s čápy, poblíž kolejí. Nazpátek jsme plní elánu a nadšení šli pěšky lesem do Drnholce a hráli jsme šipkovanou. Rozdělili jsme se do dvou týmů. První skupinka šla dřív, aby nám nachystala různé úkoly, které jsme po cestě plnili. V půlce cesty jsme se vyměnili a chystali jsme úkoly druhému týmu. Na konci lesa jsme našli sladkou odměnu.

Pátek se nesl ve znamení hledání pokladu. Dopoledne jsme si ještě pohráli ve školní družině a napsali dopisy kamarádům. Potom jsme šli na školní hřiště, kde jsme si opékali špekáčky. Teď zbývalo už jen najít poklad, který se skrýval u školy. Čekal na nás na každého balíček, ve kterém bylo pexeso, omalovánky, pastelky a fixy. Rozloučili jsme se s příměstským táborem a odešli spokojeně domů. Celý týden jsme si spolu skvěle užili. Děti tvořili skvělou partu a zapojovali se do aktivit s nadšením.

Veronika Menšíková a Jana Kafková

Vstup do fotogalerie

Evropská unie a státy EU – prezentace, pracovní listy, osmisměrka, pojmy tolerance, xenofobie, antisemitismus, diskriminace, demokracie…, hra pétanque, návštěva Muzea romské kultury v Brně, výstava RE:PUBLIKA na brněnském výstavišti a Relax zóna, návštěva mikulovské synagogy a židovského hřbitova, výroba upomínkových předmětů, příprava jednoduchého pokrmu, pohádky evropských zemí, sebehodnocení a prezentace. To byly hlavní úkoly v projektovém týdnu sedmých ročníků. Bylo toho opravdu hodně. Pracovali jsme sice v oslabeném „týmu“, protože nám chyběl jeden garant projektu - paní učitelka Vlková, kterou skolila náhlá nemoc. Nicméně, většinu práce pro sedmáky stihla přichystat, takže my ostatní (paní učitelka Kalandrová, Zabloudilová, Peřinová a paní asistentka Žouželková) jsme to nakonec měli velmi lehké. No a žáci sedmých tříd nás příjemně překvapili také. Všechny úkoly zvládli skvěle, svědčí o tom i hodnocení. Z devíti skupin jsme pět skupin hodnotili výborně, tři chvalitebně a jednu dobře. Sedmáci, výborná práce! Děkujeme za krásný týden. 

Nádherně podanou písní se rozloučili deváťáci se svojí školní docházkou. Vše špatné zapomenuto (časem), zůstává jen to dobré...

Třeťáci se loučili se svou třídou aktivitami po celý týden. V úterý společně s rodiči soutěžili v různých hrách a opékali buřty. Ve středu jsme se jeli rozloučit do stacionáře v Jevišovce a předat dárečky od dětí. Ve čtvrtek jsme si jeli užít bazén v Hrušovanech. Děkuji třeťáci, jste úžasní. Krásné prázdniny. Markétce děkuji za krásné fotečky.

Bronislava Šimčíková, třídní učitelka

Vstup do fotogalerie

Ve čtvrtek 28. 6. 2018 v odpoledních hodinách proběhlo na Radnici v Drnholci slavnostní předávání vysvědčení prvňáčkům. Děkujeme všem rodičům a známým, kteří přišli své ratolesti podpořit. Bez jejich pomoci by takových pěkných výsledků nedosáhli. Přejeme pěkné a pohodové prázdniny.

Hedvika Škrabalová a Martona Bejdáková, třídní učitelky

V úterý proběhl Drnholecký trojboj na 1. stupni naší školy. Závodníci poměřili své síly v běhu na 50m, ve šplhu na tyči a skoku dalekém. Zároveň tak získali poslední body do celkového sportovce roku. Děkujeme všem za účast a výborné výkony. Ve fotogalerii uvidíte, kdo dosáhl na mety nejvyšší.

pedagogové 1. stupně

Vstup do fotogalerie

V posledním týdnu školní výuky jsme se vydali se třídou na malý výlet. Vyrazili jsme v 7. 30. pěšky do Jevišovky. Cesta nám ubíhala rychle, hráli jsme šipkovanou, plnili úkoly a hledali poklad. Z Jevišovky jsme pokračovali autobusem do Hrušovan, tam nás čekala hodina a půl vodních radovánek. Po bazéně nás čekalo osvěžení v podobě zmrzliny nebo ledové tříště u paní Rabatové. Ještě jednou moc děkujeme. Dětem se doufám líbilo a den si užily. Škoda jen, že se cesta neobešla bez hádek a drobných rozmíšek.

Zuzana Mrenicová

Předposlední den školního roku vyzvali deváťáci tým učitelů k zápasu ve volejbale. Ve žhavé atmosféře plné fandění však nakonec ukázali lepší herní zkušenost učitelé a zaslouženě vyhráli.

pan profesor TP, foto: Laďa Kolečkář

Vstup do fotogalerie

Ve čtvrtek 28. 6. 2018 první dvě vyučovací hodiny strávili prvňáčci se svými deváťáky. Hráli si různé hry, četli z Malého čtenáře, pracovali na počítačích, navzájem se obdarovali drobnými dárky. V pátek deváťáci opustí školu, prvňáci postoupí do druhé třídy a budou se těšit, až nastoupí na místo deváťáků. Všem přejeme, ať na této cestě zažijí co nejvíce příjemných chvil.

Hedvika Škrabalová, Martina Bejdáková

Již druhým rokem běží naše škola tzv. Olympijský běh – na podporu olympijské myšlenky. Na 1. stupni se běhu zúčastnilo 101 žáků a 20 předškolních dětí. Po důstojném zahájení na hřišti u školy žáci běželi dvě kola na školním hřišti. Každý „ olympionik „ dostal za svůj výkon medaili, diplom a tyčinku. Také byl vyhlášen nejrychlejší běžec Denis Kocman. Závěr sportovního dopoledne byl opět v olympijském duchu. Děkujeme všem běžcům, také pomocníkům a v neposlední řadě organizátorům, kteří tuto akci připravili.

pedagogové 1. stupně

Vstup do fotogalerie

Odpověď na tuhle otázku jeli hledat šesťáci v pátek 22. 6. 2018 na zámek do Mikulova. Tam je totiž expozice věnovaná Římanům na našem území za dob vlády Marka Aurelia (2. st. n. l.), kteří již museli bojovat proti Germánům – odtud název tohoto výukového programu.

Na začátku celé dvouhodinovky se žáci losem rozdělili na dvě skupiny: Římany a Germány. Poté dostali první úkol: v pracovním listě vypracovat otázky, které se týkaly jich samotných. Odpovědi hledali v expozici. Druhý úkol byl zcela opačný: získat informace o protivnících. Pak si sedli proti sobě a kontrolovali, co se o sobě dozvěděli. Pak už šlo do tuhého: nejprve ve dvojicích, pak ve čtveřicích a nakonec celá skupina se měla rozhodnout, jestli budou proti těm druhým bojovat nebo s nimi budou raději obchodovat. Římani byli pro boj, Germáni naopak chtěli smír a spolupráci. Jenže historie je neúprosná a bojům se vojáci tehdy nevyhnuli, proto došlo i mezi našimi skupinami k boji.

Boj spočíval na principu hry Kámen – nůžky – papír. Pravidla byla zcela jednoduchá: a) každý Říman bojuje s každým Germánem
b) když prohraji poprvé, jsem zraněn lehce – držím se za paži a volám au, au
c) když prohraji podruhé, jsem zraněn těžce – poskakuji po jedné noze a křičím au, au
d) když prohraji potřetí, jsem zraněn téměř smrtelně, plazím se po zemi a téměř neslyšně sténám au, au
e) když prohraji počtvrté, jsem zraněn smrtelně a docházím na schody
f) ale pozor! Pokud vyhraji, posouvám se zase tou škálou zranění směrem vzhůru, až můžu být úplně zdravý a plně bojeschopný

No, tahle „vřava“ nakonec skončila vítězstvím Germánů.

Musím ale konstatovat, že takhle pojatá exkurze je pro žáky mnohem zábavnější než pouhé vyhledávání informací ve vitrínách. Děti si to, myslím, docela užily, alespoň podle jejich hodnocení to bylo fajn. Po půlhodinovém rozchodu jsme se vydali k autobusové zastávce, odkud jsme jeli zpět do školy. Čekal nás zasloužený oběd a jako bonus šestá vyučovací hodina. Nikomu z nás to ale nevadilo. Měli jsme za sebou prima exkurzi.

Vstup do fotogalerie

I naše dvě třídy + p. uč. Zabloudilová a p. ředitelka Kalandrová se vydaly na třídenní výlet do RS Meziříčko. Čekaly tu na nás – kromě jiného - outdoorové aktivity.

V úterý po příjezdu jsme šli nejprve na neplánovaný oběd, což bylo docela milé překvapení, způsobené informačním šumem mezi správcem areálu a vedoucím všech RS. Po obědě jsme se ubytovali v chatkách, povlíkli postele, obhlídli záchody a sprchy (budova se sociálním zařízením byla co by kamenem dohodil) a někteří z nás neodolali rybníčku, který v teplém počasí vybízel ke koupání. Co na tom, že s e v něm zrovna vylíhly čerstvé žáby… . Po koupeli následovala večeře, hry Špejle a Jednoduchý stroj, posléze večerní hygiena, večerka a noční klid.

Středa ráno vypadala velmi beznadějně pro všechny, kteří si chtěli vyzkoušet různé outdoorové aktivity, protože pršelo. Naštěstí se počasí umoudřilo, z velkého deště se stal mírný deštík až pouhé mrholení, takže blbnutí venku nic nebránilo. Takže dopoledne po snídani proběhl airsoft a rafty na přilehlém rybníku, po obědě aquazorbing a pár odvážlivců vyzkoušelo i vysoká lana. Ostatní, kteří se nemohli nebo nechtěli zapojit, zůstali na chatkách a bavili se po svém – hráli hry na mobilu, mastili karty, kopali do míče,… Středeční večer probíhal stejně, jako ten předchozí – společné hry pod vedením paní učitelek, hygiena, večerka a do hajan.

Čtvrtek ráno po snídani – úklid chatek, sbalení batohů, předání uklizených chatek paní uklízečce, přesun do klubovny – opět společné hry, osobní volno. O půl jedné paní učitelky zavelely k odchodu, za sebou jsme nechali tábor a před sebou jsme měli cca pět a půl hodiny cesty domů. Ta proběhla v klidu, 17:52 jsme šťastně a s úsměvem na tváři vystoupili z autobusu na drnholecké zastávce, místní se rozešli ke svým domovům, dojíždějící ještě čekali buď na rodiče nebo na autobus so Novosedel.

Přesto, že ani našemu výletu se nevyhnula různá zranění, hodnotili žáci výlet kladně s tím, že příští rok by chtěli jet na pět dní, protože jít v pátek po výletě do školy se rovná smrti .

Za nás jako za pedagogický doprovod musím říct, že se žáci chovali po celou dobu velmi dobře, všechny stanovené časy při rozchodu dodrželi bez výjimky, kupodivu velmi brzy spali (nebo se tak aspoň tvářili) a v podstatě jim není co vytknout. Myslím, že se můžeme těšit na příští rok, až zas přijde červen a my vyrazíme na poslední výlet na této základce.

Vstup do fotogalerie

Vedra i zimu na den návratu, prohlídku elektrárny i akvária se sladkovodními rybami, koupání v přehradě i vodní bitvy, šlapadla i hledačku kolem řeky. To vše si užila 7. B na výletě do Vranova nad Dyjí provázená svým třídním učitelem a Martinou Drozdovou.

Tomáš Procházka

Od 20.6. do 22.6. jsme byli na třídním výletě v Řásné nedaleko Telče. Po příjezdu do kempu jsme se rozdělili do chatek, vybalili si věci a šli na procházku po okolí. Druhý den jsme se pěšky vydali do Telče, kde je pěkné náměstí, a nazpět jsme jeli autobusem. Po odpočinku jsme se koupali v rybníku a sbírali borůvky. V podvečer jsme hráli přehazku. V pátek nás čekalo balení a cesta domů. Na výletě se nám líbilo. Klidně bychom tam jeli znova.

text žáci 7.A, foto: S. Pichanič, R. Tesařová

Vstup do fotogalerie

Již druhým rokem běží naše škola tzv. Olympijský běh – na podporu olympijské myšlenky. Na 2. stupni se běhu zúčastnilo 49 žáků ( sedmé třídy jsou na výletě ). Po důstojném zahájení na hřišti u školy žáci běželi dvě kola na fotbalovém hřišti. Každý „ olympionik „ dostal za svůj výkon medaili, diplom a tyčinku, navíc body do Sportovce roku. Také byli vyhlášeni nejrychlejší dívka a chlapec, a to Kristýnka Kovacsová a Franta Kadlíček. Závěr sportovního dopoledne byl opět v olympijském duchu. Děkujeme všem běžcům, také pomocníkům a v neposlední řadě organizátorům, kteří tuto akci připravili.

Kateřina Smíšková

V úterý 12. 6. 2018 se vypravili žáci prvních a druhé třídy na výlet do ZOO v Brně. Počasí nám vyšlo úplně super. Kromě zvířat děti zaujaly i různé stánky, především s občerstvením. Závěrem jsme se svezli místním vláčkem. Všem dětem patří pochvala za chování jak v autobusu tak i v areálu ZOO.

Hedvika Škrabalová

Třetím rokem se žáci 9. ročníku v projektovém týdnu soustřeďují na zpravodajská média, jejich pravdivost (či nepravdivost), relevantnost informací a techniky infotainmentu. To, na co se pak těšíme, jsou videoreportáže jednotlivých skupin, v nichž můžeme sledovat míru pravdivosti a fikce ve spojení s originalitou autorů. Pro letošek si dovolíme představit následující reportáže (s malými a nenápadnými cenzorskými zásahy).

Tomáš Procházka

Vstup do fotogalerie

Tak jako každoročně měli osmáci téma VOLBA POVOLÁNÍ. Jelikož jsou dvě třídy, náhodný los určil skupinky po čtyřech – bylo jich osm. Čekal je týden plný exkurzí. Během nich si žáci udělali představu o tom, jak to kde chodí, také zda by v daném podniku či provozu chtěli pracovat. Kromě exkurzí, kterých bylo dohromady osm, měli hodinu s výchovnou poradkyní paní Juřenovou, učili se také vyplňovat životopisy v cizích jazycích, a to angličtině a němčině. V pátek si skupinky chystali prezentace, tj. představit svou skupinku, přečíst nejlepší reportáž, zhodnotit celý týden z jejich pohledu. A pak hodnotila porota – paní Palíková, páni Pichanič a Bárta a paní Smíšková, garant projektu. Naše hodnocení bylo vesměs kladné, za mě velká pochvala za chování žáků – jak po celý týden, tak při prezentacích. Žáci potichu sledovali vystoupení svých spolužáků, odměnili je potleskem. A ještě jeden klad (v minulých letech to nebylo) - téměř všechny skupinky nám poděkovaly za přípravu a vedení po celý projektový týden (určitě zúročena dobrá výchova v rodině i vliv třídních učitelek).

My žákům také děkujeme a přejeme jim, aby jim tento týden pomohl už za rok při výběru školy a tím i budoucího povolání.

Kateřina Smíšková

Vstup do fotogalerie

Předvýletové pondělí 11. 6. – den návštěvy pavilonu H na brněnském výstavišti.

Proč zrovna sem? Protože:

1) se zde koná výstava Slovanské epopeje Alfonse Muchy a jeho plakátů u příležitosti 100. výročí založení ČSR – festival Re:publika.

2) p. uč. Zabloudilová chtěla, abychom tahle mimořádně obrovská, velmi zajímavá a světově ceněná plátna viděli.

Asi si všichni pamatujeme, jak jsme jako žáci školou povinní „milovali“ všechny exkurze do muzeí a na výstavy… Ano, tak tohle se fakt nezměnilo. Takže každý žák dostal do ruky brožurku k vystaveným plátnům (bylo jich bohužel jen 9) a plakátům – to proto, že výstava je bez průvodce. Bohužel. Většina žáků tím pádem měla výstavu proběhnutou doslova za pár minut a zbytek vyhrazeného času prožili v dětském koutku. Ale prý se jim to všechno líbilo. Bohužel byl v expozici přísný zákaz fotit, takže fotku máme akorát venku před obřím poutačem.

Zlepšit náladu jim měl pobyt v re:lax zóně v protějším pavilonu V. Tak tohle se snad – soudě podle fotek – povedlo.

Myslím, že záměr seznámit žáky s částí Muchova díla se podařil. Ostatně kdo bude chtít, ten si cestu k umění najde sám.

Vstup do fotogalerie

V květnu jsme se s třídou vydali vstříc dvěma výletním cílům. Jednou jsme jeli do Brna a podruhé do Lednice. 22. 5. v Brně nás byl jen zlomek, protože část 5. A bádala na přírodovědném kurzu. Náš zbyteček si užil dopoledne na Špilberku, který jsme měli prakticky sami pro sebe, a paní průvodkyně nám dovolila víc, než bylo v rámci programu. Za to jí ještě jednou děkujeme. Celý výlet jsme korunovali obědem v Mc´Donaldu. Nevím, kam se nakonec žáci víc těšili :-D

28. 5. v Lednici jsme byli, tentokrát už všichni, pro změnu přivítáni Karlem IV. Dozvěděli jsme se zajímavosti z jeho soukromí, zaujalo nás třeba, jak byli trénováni středověcí rytíři a jak uměli jezdit na koni. Bohužel celému programu nepřálo počasí, bylo hrozné horko, které jsme přetrpěli jen díky dávce zmrzliny a ledové tříště.

Dagmar Peřinová

Vstup do fotogalerie

Den dětí žákům 2. stupně zpříjemnilo představení Fenomén Karel Čapek pořádané Divadélkem pro školy Hradec Králové. Nejen, že jsme se dozvěděli spoustu informací o Karlu Čapkovi a jeho díle, ale hlavně jsme se nasmáli. Dramatizace jedné z Čapkových povídek nebo kousku Bílé nemoci a ukázka divadelní hry Adam stvořitel nás opravdu bavily, pánové byli vtipní a pohotoví. Tak se těšíme zase příště!

Páťáci se v průběhu projektového týdne seznamovali se sousedními státy České republiky. Hledali informace, pracovali s atlasy, plnili úkoly na stanovištích, vařili a ochutnávali typická jídla, sportovali, soutěžili v prezentování a tvořili krásná výuková leporela do zeměpisu. Ale co bylo nejdůležitější, užili si bezva týden se svými spolužáky a snad se při té příležitosti i něco nového naučili.

Dagmar Peřinová

Vstup do fotogalerie

V průběhu celého týdne jsme se seznamovali s ekosystémy, které nás obklopují. Snažení dětí sehnat si materiály ke svým projektům, jejich prezentace a znalosti děti zúročily v pátek před svými spolužáky.

Bronislava Šimčíková

aneb od Primarku k Primarku, ale přes Greenwich, Canary Wharf, Tower, Tower Bridge, křižník Belfast, Shakespeare´s Globe, Tate Gallery, Millenium Bridge, katedrálu sv. Pavla, Spinnaker Tower v Portsmouth, lodě HMS Victory, Varrior, katedrálu v Chichesteru, Brighton a útesy Seven Sisters, London Eye, Sea Life , Parlament, Big Ben, Westminster, Trafalgar square, Leicester square a pobřeží Atlantiku.

Návštěva obchodů byla opravdu jenom „třešinkou na dortu“ hlavně pro dívčí část zájezdu. Kromě všech již jmenovaných měst, přírodních úkazů i pamětihodností si všichni užili život v běžných anglických rodinách ve Worthingu, viděli způsob bydlení, ochutnali stravu a hlavně se museli domluvit anglicky. A právě toto vše bylo cílem našeho zájezdu a ten byl beze zbytku splněn. Užili jsme si pověstnou mlhu a déšť, ale i krásné slunečné chvíle na vápencových útesech nad Atlantikem i jeho odliv pobřeží. Nasbírali jsme pár mušlí a kamínků.

Toto všechno jsme absolvovali s cestovní kanceláří Toursport Brno. Našimi spolucestovateli byli žáci ze ZŠ Šaratice a průvodkyní „babi Hani“. Z pevniny na ostrovy a zpět jsme se dostali tunelem, což je rychlejší a levnější varianta, ale nevítaly nás bílé útesy doverské, jako kdybychom pluli na trajektu. Ale útesy jsme si vynahradili nad Brightonem.

Určitě se všichni vrátili spokojení, plní dojmů a s přáním podívat se do Velké Británie znovu.

Jitka Radkovičová

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.