Vstup do fotogalerie

Naši nejmenší prvňáčci si převzali vysvědčení již ve středu odpoledne v prostorách staré radnice za přítomnosti svých nejbližších. Po krátkém kulturním programu a poděkování rodičům i samotným žáčkům se ujala předávání vysvědčení paní ředitelka Jana Kalandrová a pan starosta Jan Ivičič. Odpoledne bylo příjemné a noblesní. Děkuji všem, kteří se zúčastnili.

Bronislava Šimčíková - třídní učitelka

V pondělí 27. 6. se celý první stupeň zapojil do již tradičního Drnholeckého trojboje. Soutěžilo se ve skoku dalekém, šplhu na tyči a běhu na 50m. Soutěžící byli rozděleni do tří kategorií. V nejmladší kategorii se celkově umístil na prvním místě Zourek Vojtěch, na druhém místě Patrik Rabata a třetí místo obsadil Lukáš Feitl, všichni ze 2. třídy. V kategorii děvčat 3. - 5. tříd nejvyšší příčku obsadila Nikol Rohrerová, druhá skončila Nela Kuchyňková a třetí Alissa Abassy. V kategorii chlapců téže věkové skupiny skončil na prvním místě Michal Španiel, na druhém místě Lukáš Rohrer a třetí skončil Ondřej Štěpaník. Všechny body se započítaly do sportovce roku, který byl vyhlášen druhý den. S nejvíce body se v nejmladší kategorii umístil na prvním místě Vojtěch Zourek, druhý skončil Lukáš Feitl a třetí Patrik Rabata. V kategorii děvčat 3. - 5. tříd si nejlépe celý rok vedla a právem obsadila nejvyšší příčku Nikol Rohrerová, druhá byla Klára Lukáčová a třetí Nela Kuchyňková. V kategorii chlapců obsadil první místo Lukáš Rohrer, druhý skončil Michal Španiel a třetí byl František Zugárek. Všem oceněným gratulujeme za jejich celoroční píli. Ostatním účastníkům za vytrvalost a snahu.

pedagogové 1. stupně

Vstup do fotogalerie

Za krásného slunečného počasí si vybraní žáci ( ale i dobrovolníci ) poměřili své dovednosti v atletických disciplínách. Mnoho z nich, kteří nasbírali v průběhu roku hodně bodů za různé soutěže, bojovali o každý centimetr a desetinu sekundy – aby uspěli v celoroční soutěži Sportovec roku.

Výsledky v trojboji:

1. Vrška P.
2. Tisoň J.
3. Marek L.

Všem závodníkům blahopřejeme, i těm, kteří si vytvořili osobák v nějaké disciplíně, a přejeme, aby sportovali nadále, i o prázdninách.

A co nejlepší sportovci? To bude překvapení ve čtvrtek při závěrečném nástupu všech žáků. U absolutního SPORTOVCE prozradíme alespoň počet nasbíraných bodů – 1835!

Všem hezké, zdravé, odpočinkové, ale i pohybově aktivní prázdniny.

Kateřina Smíšková

Vstup do fotogalerie

Dne 24. 6. 2016 se uskutečnil třídní výlet 6. B na Pálavu. Ráno jsme autobusem přijeli do Dolních Věstonic a vyrazili na cestu po červené turistické značce. Jako první nás čekal Dívčí hrad, kde jsme měli první svačinovou přestávku. Pěšky jsme došli přes nejvyšší vrch Děvín do Klentnice ke stánku s občerstvením, kde jsme se osvěžili zmrzlinou. Jako poslední nás čekal Sirotčí hrádek, kde jsme si zahráli i nějaké hry a odpočinuli ve stínu. Kvůli velmi vysokým teplotám jsme se rozhodli výlet zkrátit a z Klentnice jsme místo pěšky jeli do Mikulova autobusem. Odtud se každý dopravil autobusem do své vesnice. Ten den jsme ušli asi 8,5 kilometru.

Děkujeme doprovodu (paní učitelce Dobiášové a Petru Šebestovi) za skvělý a zábavný výlet!

Simona Černošová, Nikola Šobrová (6. B) upraveno

Vstup do fotogalerie

Dne 22. 6. 2016 se třídy 6. A a 6. B vydaly na výlet do Moravského krasu, kde jsme navštívili propast a Jeskyni Macocha.

Ráno jsme se sešli v 6:30 u školy, kam pro nás přijel krásný růžový autobus. Když všichni zasedli na místa, začala dvouhodinová jízda. Asi v 8 hodin se všichni poctivě najedli, aby neměli hlad, až budeme procházet tajná místa celé jeskyně. Když jsme o půl deváté dorazili na místo, měli jsme možnost si nakoupit suvenýry nebo něco dobrého na zub. V 9 hodin začala prohlídka. Paní průvodkyně nám představila místa, která jsou přístupná v jeskyni a upozornila nás na to, že nesmíme na krápníky sahat, protože by dále nerostly. Poté jsme měli možnost se svézt na lodičce, která jela po řece Punkvě uvnitř jeskyně. Jakmile jsme dojeli šťastně až na konec plavby, jeli jsme lanovkou na vyhlídku nad propastí Macocha. Odtud jsme koukali na Macochu shora. Následně jsme se u zábradlí hromadně vyfotili a paní učitelky nám daly rozchod. Všichni se najedli a napili, taktéž paní učitelky. Najezení a napití jsme se vydali pěšky k autobusu.

Autobus pak s námi zamířil do Olešnice, kde je velmi vzácné a zajímavé muzeum, které se zabývá hlavně uměním modrotisku. Po skončení přednášky nám pan průvodce ukázal, jak se samotná technika používá. Bylo to zajímavé, ale zdlouhavé. Nakonec jsme si mohli nakoupit i nějaké suvenýry.

O půl třetí jsme nasedli do autobusu a vyrazili směr Drnholec. V autobuse nebyl jediný člověk, který by se vůbec nesmál.

Byl to krásný a hodně dobrodružný a hlavně zajímavý výlet. Chtěli bychom poděkovat paním učitelkám Zabloudilové a Dobiášové a taky paní Dobiášové st. a paní Juříkové za skvělý doprovod. Byl to vážně skvělý výlet, na který nikdy nezapomeneme.

Barbora Jakubíková, Tadeáš Malík – 6. A

Vstup do fotogalerie

Ve středu předvedli žáci 3. a 4. třídy příběh, který se v posledních hodinách angličtiny naučili. Třeťáci ukázali příběh o bankovním lupiči, čtvrťáci o chudých dětech, které si vařily polévku z kamene. Každá třída svůj příběh předvedla dvakrát, aby se předvedlo více dětí. Na závěr žáci zazpívali pár písniček a rozpočitadla, aby ukázali mladším spolužákům, že angličtina může být i zábavná a veselá, i s pohybem. Děkujeme „hercům“ i divákům za nevšední hodinu.

Kateřina Smíšková

Ve středu 22. 6. se v celé republice konal Olympijský běh. Žáci prvního stupně naší školy se alespoň symbolicky také zapojili. Snad se nám podařilo navodit atmosféru olympiády, protože dětem se tato nová akce velmi líbila. Fotografie pořídila Dagmar Seitlová. Děkujeme všem za účast.

pedagogové 1. stupně

Vstup do fotogalerie

Velmi vyrovnaný a zajímavý turnaj v nohejbale vybojovali žáci naší školy v Březí. Jen prohra o dva body v rozhodujícím setu je odsunula na konečné druhé místo za ZŠ Mikulov Valtická.

Stanislav Pichanič

Ve čtvrtek 16. 6. se děti třetí a páté třídy vydaly do královského města Znojma, kde zkoumaly tajemné podzemí, obdivovaly románské umění a kochaly se pohledem na údolí řeky Dyje. Některé zaujaly i exponáty motoristického muzea. Počasí vyšlo, nálada byla skvělá, kapesné utraceno.

Hedvika Škrabalová a Jana Juřenová

Vstup do fotogalerie

Byli jsme pryč týden, a to na místě, které se jmenovalo Lipno nad Vltavou. Byli jsme ubytování v Chatě Lanovka. Byl to náš nejpohodovější výlet, který jsme si užili. Konečně jsme nemuseli chodit na záchod přes celý kemp (což některým naopak chybělo). Užili jsme si hodně srandy a máme plno nových zážitků, jako např. přežili jsme liják, bitvu s vodními bombami, lanový park, strašidelné "majnkrafťky z Cerekve", Andrejka uklízela a zametala a umývala nádobí (díky), naštěstí jsme bahno (tzn. rašeliniště) neviděli, šplhali jsme do kopce a také z kopce (i když vedle jela lanovka), hráli jsme aktivity (jsme prostě profíci v pantomimě), viděli Stezku v korunách stromů, čvachtali se v Lipně i v bazéně, jídlo bylo výborné (ze snídaně byly nejlepší koblížky), pokoje luxusní, vařili jsme si a nevyhořeli, večerka byla poměrně brzo, v obchodě vedle jsme nechali pěknou tržbu, každý večer jsme se chodívali projít k přehradě, kde to vypadá jako někde u moře a tam jsme hráli "úžasné hry", které vymýšlely paní učitelky. Škody a zranění: malé rozbité zrcadlo, rozbitý talíř, potlučené koleno, bodnutí hmyzem do kotníku a následné opuchnutí a návštěva lékařky ve Frymburku, rozpadlá pánvička, škrábance, modřiny, mozoly, namožené svaly a otlučené hlavy o palandy. Zkrátka, výlet byl super! :-)

na textu se podíleli účastníci výletu ve vlaku z Rybníka do Č. Budějovic

foto Hana Vlková

Vstup do fotogalerie

Ve dnech 7. – 10. 6. jsme strávili společné chvíle v Moravském krasu. Ubytovali jsme se v pěkném prostředí RS Čermák ve Sloupu, tam jsme měli dobré zázemí pro sportování, takže se odehrála spousta fotbalových zápasů, turnaje v přehazované, jeden dokonce se soupeřem z jednoho brněnského gymnázia. Nevyhráli jsme, ale užili jsme si to, spousta zábavy a trošku předvádění se před hráčkami druhé školy a celkově téměř „nesnesitelná lehkost“ hry. Ale vítězství není vždy to nejdůležitější, příjemný společný prožitek má možná někdy větší význam.

Při poznávání kraje jsme navštívili zámek v Rájci nad Svitavou a Sloupsko-šošůvské jeskyně, obojí bylo zajímavé a doplnili jsme si školní znalosti. Turistická vycházka směřovala na zříceninu Holštejn kolem Kaple sv. Anežky a sv. Václava v Šošůvce, v této vesnici jsme podnikli i miniexkurzi na kozí farmě, sýry byly luxusní. A dokonce i ti, kteří nejprve krčili nosy a urputně odmítali, ochutnali a pomlaskávali. Bouřková mračna zmizela, stačili jsme se jenom občerstvit zmrzlinou a prašnou a kamenitou cestou jsme pokračovali k cíli. Až na samý vrchol zříceniny se odvážila vyšplhat většina statečných v čele s paní ředitelkou, nás pár zbabělých se závratí a vrzajícími klouby čekalo dole v trávě spolu s klíšťaty, kterým jsme se úspěšně vyhýbali (alespoň to všichni tvrdili). Zpáteční cestu jsme si mírně zkrátili autobusem, protože to vypadalo, že většina padne únavou, ale rekreační středisko bylo opravdu zázračné, všichni (až na pedagogický doprovod) rychle zregenerovali síly a žádné spaní a odpočívání se nekonalo, naopak se sportovalo, pobíhalo. Všichni si užívali poslední den. Večer jsme chvíli poseděli, táborák někteří chtěli, jiní ne, většina zvítězila nad menšinou, takže záře se nečervenala a nelinula, zpěvy nezazněly, brzy jsme se rozešli, protože večerka ve 22.00 hodin v celém areálu byla neúprosná.

Poslední den jsme našli v chatkách všechny své svršky a spodky, namačkali je do batohů, uklidili, rozloučili se, poděkovali za stravování, které nám všem chutnalo, a vydali se na zpáteční cestu domů. Zrovna byl nějaký „zacvičovací den“, naše první cesta autobusem byla i první jízdou nového řidiče, trochu adrenalinu nezaškodí, vlak skřípal brzdami právě ve chvíli, kdy jsme dobíhali na perón, dál už jelo vše podle jízdních řádů. V Drnholci si odpočatí rodiče převzali své dětičky, učitelky si oddychly, protože: „ Sláva, nazdar výletu, nezmokli jsme, už jsme tu...“ a jsme všichni celí, zdraví, letos žádná sádra a francouzské hole (ty zůstaly doma). Konec dobrý, všechno dobré.

Jitka Radkovičová

Vstup do fotogalerie

V letošním roce se děvčatům z tanečního kroužku podařilo zabojovat a zúčastnit se taneční soutěže Česko se hýbe. Nejdříve se svou taneční sestavou obsadily v krajském kole v Brně 2. místo ze kterého postoupily do celorepublikového kola do Prahy. V pátek 3. 6. 2016 si v Praze vyzkoušely, jaké to je, bojovat s nejlepšími z celé republiky. Nervozita panovala, chybička se vloudila, ale ve své kategorii 11. - 13. let obsadily krásné 8. místo. Děkujeme všem za podporu. Bylo to náročné a opravdu velká, velká konkurence, kdo se díval online, viděl. Děvčata se s tím poprala statečně. Děkuji maminkám Evičce, Markétce, Danušce a Staňce za pomoc a podporu. Paní ředitelce Janě Kalandrové a panu starostovi Janu Ivičičovi za povzbuzující SMS. Pro mě to byla velká zkušenost, mnoho nových postřehů, inspirací a odměna za celoroční práci. Hlavně jsme si všichni dokázali, že nic není nemožné.

Bronislava Šimčíková - vedoucí kroužku

Ve škole jsme se domluvili, že pojedeme na Macochu. A tak jsme 3. 6. vyrazili autobusem na Moravský kras. Asi za hodinu a půl jsme byli na místě. Když jsme vystoupili z autobusu, začalo lít jako z konve. Chvilku jsme čekali než paní učitelka koupí lístky na vláček. Už jsem se hrozně těšil na jeskyni. Když jsem vešel do jeskyně, tak mi byla hrozná zima. Hned na začátku to byla taková nádhera, ale byla tam tma jako v pytli. Hodně zajímavého jsem se o jeskyni dozvěděl. Třeba že jeskyni vytvořila sama příroda. Když jsme vyšli z jeskyně, tak jsme šli na lodičky. Ale zklamalo mě, že byla plavba tak krátká. Hned po lodičkách jsme šli na lanovku, která nás vyvezla nahoru na Macochu. Tady jsme si mohli něco koupit. Pak jsme se šli podívat na propast a byla to nádhera, samé lesy, kopce a ten výhled byl nádherný. Nakonec jsme navštívili ještě město Blansko. Z Blanska jsme jeli rovnou do Drnholce. Výlet byl nádherný.

Ondřej Štěpaník

Vstup do fotogalerie

Ve čtvrtek 2. 6. 2016 v 16:30 se sešli námořníci za doprovodu svých rodičů, aby mohli být pasováni na čtenáře. V úvodu všechny přivítala paní ředitelka Jana Kalandrová, která se i po splnění několika úkolů ujala samotného pasování. Maminky Jana a Markéta dětem upekly dort přímo námořnický, do kterého se děti s chutí pustily. Byl opravdu vynikající. Všichni žáci úkoly splnili, tudíž byli všichni  pasováni. V upomínku na  slavnostní odpoledne dostali knížku od rodičů, medaili a drobné dárečky, které potěšily. Námořníci tak strávili další příjemné odpoledne se svými nejbližšími. Děkuji.

Bronislava Šimčíková - třídní učitelka, foto: Hana Vlková

Ve čtvrtek 2. 6. 2016 dopoledne proběhla letos již podruhé ve 4. a 5. třídě dopravní výchova s p. Markem Svobodou a jeho asistentkou.

Ve třídě p. Svoboda probral situace v dopravě městské i mimo město, poté následovala praktická část na asfaltové ploše hřiště Dynama. Žáci si vyzkoušeli jízdu v pruzích, podle značek, podle semaforu, dávání přednosti v jízdě, odbočování a další dovednosti.

Velká část třídy výuku zvládla a všichni byli odměněni drobnými dárky.

Jana Palíková

Vstup do fotogalerie

Krátký oddech od školních škamen (= školních lavic) spojený se zábavou i poučením (3 in 1) dostali žáci a žákyně naší školy ke Dni dětí, a to ve formě divadelního představení. Ti na druhém stupni se v něm dozvěděli něco o autorské a herecké dvojici V+W (není Volkswagen, ale Voskovec a Werich).

Tomáš Procházka

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.