Vstup do fotogalerie

V pátek 27.9.2013 se třeťáci v rámci prvouky vydali do ulic Drnholce, aby zjistili, zda občané znají jméno starosty obce a zda ví, kolik má obec Drnholec obyvatel. Šest skupin po čtyřech dětech se tázali kolemjdoucích. Ze třiceti oslovených žijících v Drnholci znalo odpověď 25. Pět oslovených z Drnholce nebylo. Na otázku, zda ví, kolik lidí má trvalý pobyt v obci odpovědělo správně pouze 17 lidí. Děti si také zopakovaly dopravní značky, které zaznamenaly v obci. Ví, že se hlavní silnic v rámci bezpečnosti přechází po přechodu, ale spousta dětí to nedodržuje. V závěrečné hodině jsme vyhodnotili průzkumy a děti přišly na to, že nejvíce chybovaly mladé maminky. V úterý 15.10. se opět vydáme do ulic Drnholce. Tentokráte s prodejem Bílé pastelky, abychom pomohli se sbírkou pro zrakově hendikepované kamarády.

Bronislava Šimčíková

Když nám paní učitelka v pondělí řekla, že místo učení se v pátek půjdeme podívat na Svatý kopeček a Pálavu, snad každý se těšil. Přišel pátek a všichni jsme se potkali s paní učitelkou v autobuse, kterým jsme do Mikulova dojeli. Paní učitelka jen zaskočila pro paní Řezáčovou, která nám po celou dobu dělala průvodkyni po Pálavě. Paní Řezáčová nám ukázala, kde leží zřícenina Děvičky, i kde dřív byl vápencový lom a mnoho dalšího. Měla pro nás připravené různé hry a první z nich byla s klubíčkem vlny, které jsme si házeli a říkali při tom, co z přírody má k sobě jaký vztah. Druhá hra byla o skupinách zvířat, kgterá spolu mají něco společného. Každý žák dostal obrázek zvířete a musel najít zvíře mu podobné svými vlastnostmi. Takto vytvořené skupiny šly do lesa hledat různé drobné živočichy anebo stopy toho, že tam žijí. Poslední hra byla opět ve skupinách, které měly rozpoznat stromy, keře a různé rostliny na vyznačeném území a zapsat. S paní Řezáčovou jsme se vrátili do města a měli jsme rozchod. Pak následovala cesta domů. Výlet to byl moc příjemný, jen některým byla v lese zima!

Eliška Kolečkářová, 6. A

Vstup do fotogalerie

Přišlo léto a myslivecký kroužek se vydal na Šumavu. Po cestě k našemu cíli jsme navštívili Třeboň, kde zrovna probíhaly myslivecké slavnosti. Navštívili jsme zámek Ohrada, zoo, muzeum myslivosti a rybník Bezdrev. V podvečerních hodinách jsme se dostali na ekofarmu Kochánov. Unavení a vyčerpání jsme si vynesli tašky, ale energie se nám hned vrátila, když jsme zjistili, že je zde i bazén.

Další den jsme šli na řeku Vydru, kde jsme skákali po kamenech. Jelikož kameny v řece jsou kluzké, tak jen pár jedinců zůstalo suchých, ale i ti šťastlivci nakonec skončili mokří. Po dlouhé cestě jsme dorazili k Turnerově chatě, kde jsme si dali dobrou, ale především drahou houbovou polévku. Zaujala nás vydra - Vydrýsek, který ale smrděl. Dál jsme pokračovali po Povydří, až k Antýglu a zpět na Čeňkovu pilu.

Navštívili jsme toho mnoho: Klatovy, kde jsme prošli město a viděli katakomby s pravými mrtvolkami. V Železné Rudě jsme navštívili nejvyhlášenější cukrárnu - Caffé Charllote, Černé a Čertovo jezero. Na Černém jezeře jsme měli příležitost se vyfotit se známými herci Tomášem Matonohou a Lucii Benešovou. Další zastávkou byla rozhledna Pancíř, Jezerní slatě, městečko Kvilda, rozhledna Poledník (1315 m n. m) - náš nejnáročnější výšlap! Poslední den jsme zakončili návštěvou nejvyššího vrcholu Šumavy, kterým je Velký Javor (1456 m n. m), ale na německém území . Poučili jsme se i o historii Šumavy a navštívili i hrad Rabí, Švihov (natočena pohádka Tři oříšky pro Popelku) a Kašperk (pohádka Anděl Páně).

Přesvědčili jsme se, že Šumava je nádherná, ale i divoká, že život na Šumavě není lehký, přesto patří mezi nejpěknější místa naší vlasti. Děkujeme vedoucím Pavle a Radkovi za krásný výlet. Těšíme se na příští rok!

Sára Tomečková, Nikola Mandíková

Vstup do fotogalerie

Ve čtvrtek 19.9. se děti z 1. a 2. třídy vypravily do brněnského divadla Radost na představení s názvem Jen počkej, hlemýždi! Děti se seznámily s tím, jak snadno lze podomácku vyrobit maňáska z šátku a zabavit se vlastním divadélkem, jak herci dokonale ovládají loutky různého druhu, např. marionety, plošné loutky a loutky na provázku. Všichni jsme si odnesli krásný zážitek!

Martina Bejdáková

12. září jsme byli na výletě na Křivém jezeře. Křivé jezero je národní přírodní rezervace. Ale taky chráněná oblast. Potkali jsme pana mykologa. Ten pán nám ukazoval různé houby, viděli jsme orla mořského, volavku, káně lesní. Moc se mi tam líbilo.

Natálka Komínková

Na Křivém jezeře jsme se: učili, pozorovali, poslouchali a chodili. Naučili jsme se, že orel mořský loví ryby, váží až 9 kg, rozpětí křídel má dva a půl metru. Hráli jsme pexeso, hledali jsme stromy a chytali hmyz atd. z vody. Chytila se i mini rybička. Potkali jsme pana mykologa. Bavilo mě všechno. Viděli jsme káně, popelavku (volavku popelavou), vážku, orla.

Lucka Šrámková

Vstup do fotogalerie

Byla středa 11. 9. ráno a já se chystala na výlet. Když jsem byla nachystaná, vyrazila jsem před školu, kde už čekali ostatní spolužáci. Odjezd byl ve čtvrt na osm, hned jak přijely děti z Jevišovky. Cesta do Mikulova trvala asi hodinu.

Po příjezdu do Mikulova jsme šli do pekárny. Potom nás čekala prohlídka okolí zámku s vyhlídkou do okolí. Dále cesta pokračovala autobusem do Milovic, kde jsme vystoupili a šli za doprovodu paní průvodkyně lužním lesem. Tam nám zadávala různé úkoly, které jsme plnili. Viděli jsme různé živočichy a dokonce i orla. Někteří byli nejvíce nadšení z lovu vodních živočichů.

Tento výlet se mi moc líbil, protože byl v přírodě a něco nás naučil. V plánu bylo slepé rameno řeky Dyje, ale protože nezbyl čas, tak se nešlo. Jinak to byl ale pěkný výlet a všem se moc líbil.

Katka Sikorová, 5.tř.

Vstup do fotogalerie

V pátek 13. září jsme se vydali na "Rozkvetlou" Pálavu s paní Řezáčovou. Hledali jsme stromy a jejich listy podle klíčů, poznávali jsme typické rostliny pro Pálavu, vzácné i běžné, seznámili jsme se s vývojem a pracemi v NPR Děvín a ochutnali již zralé dříny (plné vitaminu C) a oskeruše. Došli jsme až pod hrad, kde se spustil déšť. V dešti jsme hledali správné odpovědi na otázky v pracovním listě a rychle svištěli po klouzavé zemi mezi kapkami deště do Pavlova. Bylo nás jen 7, ale myslím, že se exkurze povedla a všem i líbila.

Hana Vlková

Dopis pro kapitána:

Ahoj kapitáne Černovousi,
tento týden se nám líbilo všechno, zažili jsme hodně dobrodružství. První den jsme od tebe našli dopis, kde byly úkoly. Dělali jsme pirátskou vlajku a hráli na Starátku pirátské hry. V úterý jsme jeli lesem do Jevišovky na kole, stihli jsme jet ještě do Nového Přerova a odtud na hranice Rakouska s Českou republikou. Domorodcům z Nového Přerova jsme namalovali pirátské pozdravy a v Rakousku jsme si zahráli další hry. Na cestě zpátky jsme objevili zprávu, která byla napsaná křídou na zemi. Ve středu jsme jeli autobusem do Pasohlávek. Podle mapy jsme šli kolem vody a taky jsme lovili vodní šneky a viděli rybáře, který chytil rybu. Došli jsme do městečka a našli pirátský poklad u skákacího hradu. Poslední den jsme šli na rozhlednu, hráli hry a kreslili mapu pro další piráty. Pak jsme šli do družiny a teď ti píšeme tento dopis. Moc se nám to líbilo.

Piráti

Všem dětem děkuji za první prázdninový týden, který jsme spolu prožili. Sešla se úžasná parta dětí z I. stupně, která snad neumí ani trošičku zlobit. Děti chválím nejen za jejich perfektní chování, ale i za zvládnutí fyzicky náročného týdne.

Klára Kneeová

Vstup do fotogalerie

...bezvadné zakončení dvouměsíčního volna jsme prožili předposlední víkend prázdnin s rodiči a dětmi Jarabáčku. Počasí nám přálo a tak ihned po příjezdu maminky vytvářely vlajku, tatínkové táborák a děti pokřik. Úžasní byli rodičové, ale i děťulinky. Mrkněte, jak jsme se dokázali pobavit - malí, či velcí. Děkuji hlavně tatínkům, byli jste úžasní a nepokazili jste žádnou legraci. Maminky, doufám, že jste načerpaly síly. Uvidíme se v září. Děkuji.

Bronislava Šimčíková - vedoucí Jarabáčku

V termínu od 5.7.2013 do 14.7.2013 se konal DT organizovaný naší školou. Celý tábor se odehrával v duchu pravěku. Vytvořili jsme tři silné tlupy po 17 členech se dvěma náčelníky - někdy jsme bojovali proti sobě a někdy zase spolu proti nástrahám děsivé přírody. Na táboře jsme si zkusili:

- udržování ohně po celé noci - hlídky se střídaly po dvou hodinách
- vyřezávat a vytvářet dobové zbraně
- rozluštit klínové písmo, jeskynní malby
- tvorbu Venuše z keramiky, odlévat stopy mamuta ze sádry
- pečení trdelníků
- praolympijské hry
- vydali jsme se na výlet do nedalekého Vranova nad Dyjí, plavili jsme se parníkem a někteří (mladší) jeli i vláčkem

Příští prázdniny jedeme do Podhradí. Již nyní můžete přemýšlet, kdo z vás s námi pojede. Těšíme se.

Bronislava Šimčíková - vedoucí Kostitřasů

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.