Vstup do fotogalerie

Římani na Moravě - výstava na zámku v Mikulově - třídy 6. A a 6. B se svými třídními učitelkami - krásná výstava - vyplňování pracovního listu - perfektní Říman - zápasy s molitanovým mečem a štítem - zkouška brnění na vlastním těle - rozchod a občerstvení ve městě - příjezd domů. Dojmy: úžasná výstava - zase se člověk dozvěděl něco nového! :-)

Hana Vlková

...parádní rozloučení s kopou soutěží, dobré nálady, malování obrázků pro Kristýnku a Radušku, oslava narozenin a mnoho dalších věcí jsme zažili z pondělí na úterý s druháčky. Domů jsme šli až v poledne, proto druhý den dopoledne byl krutý, ale my všichni jsme vydrželi....i já :-). Děcka, byli jste skvělí....krásné prázdniny všem a za dva měsíce, třeťáci, už si na vás brousím nervy :-)

Vstup do fotogalerie

V sobotu sice pařák, ale Jarabáčci obstáli i v Hrušovanech nad Jevišovkou na jejich slavnostech města. Opět jsme udělali radost jak Hrušovanským, tak i ostatním návštěvníkům slavností. Foto pořídil pan Krška. Děkuji rodičům a dětem, že i v tak parném počasí byli reprezentovat naši obec. V neděli – opět za parného počasí – přijali Jarabáčci pozvání na nedělní hodové odpoledne do Březí. Předvedli zde skočné kyjovské, hlucké a Českou besedu. Opět patří poděkování všem vystupujícím a jejich doprovodu. Děkuji

Bronislava Šimčíková – vedoucí Jarabáčku

V pátek navečer jsem se vrátila z tábora...zatím se to dolaďuje, ale chatičky jsou již čistě připraveny. Na fotkách uvidíte, kde budeme trávit 10 dní na táboře....velké hřiště před, táborák taky nechyběl...hodně komárů, hovad a klíšťat, ale krásná a voňavá příroda.....už se těším....

Bronislava Šimčíková

Odjezdy pro táborníky v pátek 5.7.2013 z: Březí 12.00, Novosedel 12,15 a Drnholce 12.30hod.

Vstup do fotogalerie

V pátek 21.6. úžasně prožité dopoledne. Vycházková procházka do Jevišovky, plná úkolů, které nám připravili žáci čtvrté třídy, kulturní zážitek nám připravil divadelní kroužek pod vedením paní učitelky Jitky Radkovičové. V místním kulturním domě nám zahráli pohádku O pravdomluvné rybce. Dětem se pohádka moc líbila, za to patří dík nejen aktérům, ale hlavně režisérce. Krátkou pověst O Brunclíkovi přidali i žáci čtvrté třídy. Po představení jsme se osvěžili ledňáky a různými sladkostmi v místním obchůdku a odebrali jsme se k Marxům na ovečky. U Marxů bylo výtečně. Čekaly na nás nejen ovečky, ale taky ochočená slepice a králík s pejskem. Pan Marx napekl pekáč buchet a postaral se i s maminkou Vojty o celkové pohoštění. Děti se u Vojtíška přesvědčily, proč je tak dobrý ve sportu a zvláště v gymnastice. Všichni se dostatečně vydováděli na trampolíně, lanech, kruzích i houpačce. Děkujeme za vřelé přijetí a pohoštění. Poté jsme se vydali na autobusovou zastávku. Cestou jsme ještě pozorovali čápa, jak krmí mladé. Autobusem jsme dorazili zpět domů - do Drnholce. Děkuji všem za krásný výlet.

Broňa Šimčíková

Chcete zažít dobrodružství ve výškách? Dobrý tip na prázdninový výlet s dětmi - doporučujeme středisko volného času Lužánky Brno. V městské části Lesná mají své lanové centrum, kde jsme s kolegyněmi z I. stupně zkoumaly, jak těžké je zdolat některé překážky a snadno se můžete pohybovat ve výškách, když vás jistí spolehlivý kamarád.

Vstup do fotogalerie

V pátek 21.6.2013 jsme si vyšli na exkurzi do Jevišovky. Děti z dramatického kroužku pod vedením paní učitelky Radkovičové nám zahrály pohádku „O pravdomluvné rybce“. Další zastávka i s občerstvením byla u sestry Adély Dědíkové - paní Moniky Bryndové a malého Filípka. Poučné zastavení s ochutnávkou bylo u paní Tomolové, kde se děti seznámily s chovem některých zvířat a především, jak se dojí koza. Exkurze byla zakončena u babičky Terezy Bystřické – paní Svojanovské – kde po obhlídce domácího zvířectva následoval sladký koblih se šlehačkou. Všem za vřelé přijetí a poskytnuté občerstvení děkujeme, děti byly nadšené.

Hedvika Škrabalová

Ve čtvrtek 20.6.2013 proběhl na I.stupni ZŠ Drnholec již tradiční „DRNHOLECKÝ TROJBOJ“. Žáci se snažili v běhu, skoku do dálky a šplhu podávat co nejlepší výkony. Počasí nám přálo – až moc, proto se soutěžení odehrálo hned zrána. Celkové výsledky trojboje byly vyhlášeny v pondělí 24.6. společně s výsledky Sportovce roku 2012/2013. Děkujeme nejen všem účastníkům sportovních klání, ale i vyučujícím, kteří se po celý rok na sportovních soutěžích podíleli.

Zuzana Mrenicová

Vstup do fotogalerie

V posledních lekcích učebnice anglického jazyka mají žáci příběhy, které již tradičně nacvičují. Věnovali se tomu téměř měsíc – text poslechnout, opakovat, přelouskat, naučit se číst, rozdělit role, a to nejtěžší – naučit se zpaměti. Chtěli jsme, aby se do nácviku zapojily všechny děti. Postupně jsme přidávali rekvizity, v pátek byla generálka a v pondělí vyvrcholení. Jako diváky jsme pozvali prvňáčky a páťáky. Nejprve předvedli příběh o bankovním lupiči třeťáci – velmi působivě a dramaticky, někteří v nádherných kostýmech, poté čtvrťáci příběh ze staré doby, ve kterém si chudé děti vařily polévku z kamene. Bylo vidět, že se některé děti doma na vystoupení důkladně připravily. Po vystoupení jsme se zeptali dětí z 1. třídy ( páťáci oba příběhy znají ), zda pochopily, o čem příběhy byly – a pochopily!

Pochvalu zasluhují všechny děti, které se příběhy naučily, některé projevily i herecký talent, velkou pochvalu dostanou děti, které přinesly rekvizity a kostýmy. Máme s paní učitelkou radost, že píle a snaha se vyplatily a naše děti se předvedly v dobrém světle.

Jana Juřenová, Kateřina Smíšková

Vstup do fotogalerie

...ani po deváté nezklamalo Dunajovické počasí a jejich dětské hodečky se odehrávaly za parních teplot, krojová paráda šla průvodem k hlavním stárečkám a po předání klobůčku se odpochodovalo na taneční parket, kde pan starosta předal tanečníkům z Dunajku jejich hodečkové právo. Poté se představily soubory Hrozének, Skaličánek, Jarabáček a Brodčánek se svými pásmy. V průběhu si děti mohly zatancovat vrtěné, verbuňky nebo vyhrát malou odměnu v bambulkovém sólečku. Po celou dobu dětem k tanci hrála DH z Dobšic. Dunajek se skvěle postaral nejen o nás, ale o všechny přítomné soubory. Děkujeme Dunajku za folklorně prožité nedělní odpoledne.

Za pořízené foto děkuji panu Krškovi.                               Bronislava Šimčíková

Děti v Drnholci se konečně dočkaly. Oslava jejich svátku se konala v sobotu 15.6.2013 a opravdu se vydařila a to díky počasí a ochotným lidem, kteří se na organizaci podíleli. Poděkování patří především děvčatům z taneční skupiny TSD - děvčata, byla jste skvělá, hlavně malérečky, úžasné. Staňce čarodějnici i s chaloupkou - Stani - okouzlující. Mladým myslivcům, kteří si to v letošním roce řídili sami a šlo jim to opravdu dobře. Děkujeme zahrádkářům a TJ Dynamu za finanční podporu, modelářům za krásnou přehlídku jejich modelů a místnímu členům Thai boxu za ukázku ze své činnosti. Odpoledne se vydařilo a dětí i rodičů přišlo opravdu mnoho. Děkujeme :)

Vstup do fotogalerie

V pátek 14.5. 2013 dostali možnost naši žáci ukázat své umění Mikulovským přímo na náměstí. Vystupující drnholecká taneční skupina TSD a Divoši i malé šikovné zpěvačky z Jarabáčku potěšili plné náměstí. Děkujeme za reprezentaci.

Broňa Šimčíková

Dne 13.6.2013 jsme se vydali na školní výlet. Nejdříve jsme šli do Punkevních jeskyní s překrásnou krápníkovou výzdobou. K jeskyním jsme dojeli vláčkem. Po prohlídce jsme lanovkou vyjeli k propasti Macocha, kde byl rozchod. Odtud jsme jeli autobusem do Olešnice, kde jsme si prohlédli muzeum strašidel, modrotisku a muzeum starodávných aut. V Rudici jsme se šli podívat na mlýn, kde bylo mnoho zajímavostí.

Na výklad o hutích jsme jeli do Františkovy hutě u Adamova. Do Drnholce jsme se vrátili s plno zážitků v 19.30.

Iveta Grossová

Ve čtvrtek 13.6.2013 jela 4. a 5. třída na výlet. Asi po dvou hodinách cesty autobusem jsme dojeli do Moravského krasu. Hned po vystoupení z autobusu nás vláček dovezl k jeskyni, kde jsme viděli zajímavé věci. Potom jsme došli k lanovce, která nás vyvezla k propasti Macocha. Kluci si na rozchodu kupovali nože a holky prstýnky, které měnily barvu podle nálady. Už jsme zase seděli v autobusu, který nás tentokrát vezl do Olešnice do muzeí modrotisku, strašidel a starých automobilů. Dověděli jsme se hodně zajímavostí. Dále jsme jeli do mlýna v Rudici, kde byly úžasné nálezy. Opět jsme vyjeli do Františkovy hutě u Adamova, pak jsme jeli domů. Všem se výlet líbil.

Tomáš Foltán

Vstup do fotogalerie

Pohodový školní výlet prožila 7.A na Lančově v rekreačním středisku „ Pohádka“.

Tři dny sluníčka, stolního tenisu, ringa, kulečníku, trochu koupání, relaxování a vynikajícího jídla si všichni užívali do sytosti a dle reakcí byla s výletem velká spokojenost.

Stanislav Pichanič

Vstup do fotogalerie

11. června jsme celá 3.A jeli do Znojma na výlet. Prvně nás rodiče zavezli na nádraží. Tam jsme chvíli čekali na vlak. Pak, až jsme dojeli do Znojma, šli jsme na věž a museli jsme vyjít strašně moc schodů. Dál jsme šli do podzemí a bylo to tam strašidelné. Všude tam byly kosti. A potom jsme šli do muzea motorismu. Potom jsme šli čekat na vláček. Dojeli jsme na vlakové nádraží. A pak hurá domů!!!

Domča, Natálie, Nikolka

Byli jsme na výletě vlakem ve Znojmě. Dorazili jsme tam a šli jsme na radniční věž. Bylo tam 160 schodů. Pak šli všichni do podzemí. Bylo to tam docela strašidelné. Slyšeli jsme tam strašidelné zvuky. Pak jsme měli 30 minut rozchod. Pak jsme šli do muzea. Z muzea jsme šli čekat na vyhlídkový vlak a ten nás odvezl na nádraží, cestou jsme mávali všem lidem.

Natálka, Marie, Natka

Vstup do fotogalerie

V pondělí 10. 6. 2013 se konal turnaj v pálkované družstev 4. a 5. třídy. Po malém počtu tréninků v hodinách TV žáci vytvořili desetičlenné týmy hráčů a s vervou se pustili do boje. Po prvním střídání vedli páťáci o jeden bod, poté zabral tým 4. třídy a nahrál 9 bodů. Páťáci věděli, že na vítězství musí uhrát také alespoň 9 bodů a nenechat se vyautovat. To se jim povedlo a vyhráli. Přestože žáci neměli s hrou velké zkušenosti, dařily se jim odpaly, zdolávání překážky, vylepšit musí přihrávky míčkem z mety na metu. V turnaji se hodně naučili.

Všichni hráči zasluhují pochvalu za snahu a bojovnost a také získávají body do Sportovce.

Kateřina Smíšková

Vstup do fotogalerie

V pátek 7. 6. jsme šli do cvičné kuchyňky. Rozdělili jsme se do čtyř skupinek. Každá skupina si vymyslela své jídlo. Šmoulové si zkusili připravit paštikovou pomazánku, z které nakonec udělali očka. Kostlivci dělali pizzu. Skupina Baník uvařila míchaná vajíčka s dobrým špekem a Plyšáci nám připravili chleba ve vajíčku. Byla to pro nás náročná práce, ale nakonec jsme si moc pochutnali. PS: Všechno se snědlo! :)

Adélka B., Katka J., Tomáš F., Danielka V.

Letos jsme poprvé zařadili do našich akcí Sportovec roku soutěž v rozcvičkách pro dívky 6.-9. ročníku. Děvčata si sama utvořila skupinky o minimálním počtu tří cvičenek a koncem října v hodinách tělocviku začala nacvičovat. Téměř ve všech skupinách se projevovala nevole – a je to povinné?, a proč nenacvičují kluci?, a dělají to i na jiných školách? atd. Ale když už jsme začali a bylo to v plánu...

Koncem dubna své rozcvičky děvčata předvedla v hodinách – celkem 11 skupin, v úterý snažení vyvrcholilo předvedením před porotou. Paní učitelka Vlková pomohla s přípravou, do poroty zasedla i paní učitelka Škrabalová a její dcera. A pravidla? Na začátku se zahřát, pak pomalé protahování od hlavy k patě, na závěr opět na rychlou hudbu ukázat, že mají rytmus v těle. Co porota hodnotila? Tři části rozcvičky, provedení, souhru, kreativitu, celkový dojem. A výsledek? K našemu překvapení přišlo 7 skupin ( a to deváťačky byly dopoledne v Mikulově ), většina měla i svou hudbu, některé i jednotný úbor. Skupiny cvičily bez náčiní, s lanem, švihadly, míči – bylo to velmi pestré. Po sečtení bodů nám vyšly tyto výsledky. V kategorii 6. a 7. ročník zvítězila „Studentská pečeť“, druzí byli „Švihlíci“, za nimi „To je jedno“ a MNPK. V kategorii 8. a 9. ročník se nejvíce líbil „Little Thinks“, druhý byl „Chaos“ a třetí „Špagety“ ( aspoň dvě dívky z 8.A ). Podrobněji na nástěnce TV.

Vystoupení všech dívek se nám líbilo, ocenili jsme kreativitu, u některých jednotnost, u jiných zase pěkný, uvolněný a usměvavý výraz. Všechna děvčata zasluhují velkou pochvalu ( samozřejmě body do Sportovce ), děkuji i porotě, která nelitovala, že tuto akci zhlédla.

Holky, nebylo to marné – děkuji!

Kateřina Smíšková

Vstup do fotogalerie

V úterý 4. června se žáci devátého ročníku zúčastnili projektového vyučování na téma holocaust.

Dílna proběhla v Mikulově v prostorách zámku, organizovalo ji regionální muzeum v Mikulově ve spolupráci se Židovským muzeem Brno. Žáci se rozdělili do pěti skupin, každá skupina zpracovávala jednu fázi holocaustu – od definice, koho vlastně zlikvidovat až po fyzickou likvidaci Židů. K dispozici dostali materiály (dokumenty, dopisy, zápisky z deníků internovaných osob,…). Na závěr proběhla prezentace každé skupiny.

Deváťáci tento pojem znají nejen z vyučování dějepisu, ale zde měli možnost seznámit se i s údaji, které v učebnici nejsou.

Jejich chování bylo vzorné, zadané úkoly zpracovali rychle a zahrnuli do svých odpovědí to podstatné.

Soňa Zabloudilová

Vstup do fotogalerie

V úterý ráno jsme jeli do ZOO s prvňákama. Cestou pršelo a pršelo. Kolem nás jezdily tramvaje, to už jsme byli v Brně. Dojeli jsme do ZOO a paní učitelka nám koupila lístky a přešli jsme k mapě. Paní učitelka nám řekla, jak se máme chovat a kama půjdeme. A šli jsme se dívat na zvířátka. Viděli jsme lachtany, zebry, koně, bizony - ti byli neoplocení a já jsem se jich hodně bála. Nejvíc se mi líbili lední medvídci. Byli roztomilí a jejich maminka si hrála se žlutým míčkem. Pak jsme šli na hřiště, kde jsme se vydováděli, najedli, napili a šli dál. Jak jsme došli zpátky k vláčku, měli jsme rozchod a pak jsme jeli dom. Dojeli jsme o půl třetí. Výlet se mi moc líbil.                                                      Nikola Ševčíková, 2.a

V úterý ráno jsme měli jet do Boskovic na výlet. Ale v Boskovicích to bylo zaplavené. Tak jsme jeli do Brna do ZOO. Jak jsme dojeli do ZOO, tak paní učitelka koupila vstupenky. Aji jsme si mohli sami otevřít se vstupenkou. Jak jsem si otevřeli, tak jsme se podívali první na mapu. Ze zvířat se mi nejvíce líbila žirafa jak běžela. Výlet byl príma.   Alissa Abassy 2.a

V úterý ráno pršelo. Šli jsme do autobusu. Dojeli jsme do Brna a ani kapka. Zastavili jsme na parkovišti a byly tam i jiné školy. Šli jsme do ZOO a vešli za bránu. Paní učitelka nám koupila vstupenky a šli jsme dovnitř. Byla tam mapa. Vešli jsme a viděli jsme na stromě veverku a potom surikaty. Líbili se mi dvě lamy, které si hrály, když jsme svačili. A nejvíc ze všech se mi líbili lední medvídci a žirafy. A taky se mi líbilo, jak jsme byli na atrakcích a u oveček. Mohli jsme je pohladit a já jsem si pohladila aji kozlíčky. A bylo to tam super.                      Anna Šedivá 2.a

Na školní výlet jsme měli jet do Boskovic, ale protože tam bylo moc bláta, tak jsme jeli do Zoo v Brně. Viděli jsme surikaty, krokodýly, piraně, kočkovité šelmy, vlky, medvědy a velblouda dvouhrbého a jednohrbého. Pak jsme zašli na hřiště, kde jsme se najedli. Někteří si koupili zmrzlinu. Moc jsme si to tam užili a nakonec jsme si koupili něco na památku.

Daniela Vlková, 1.A

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.