Blíží se konec školního roku a nastalo i rozloučení s družinou. 21 dětí se v pátek v 18:00 sešlo před školou s dobrou náladou a plným batohem cukrovinek. Nejdříve jsme se "ubytovali", poté jsme ochutnali místní točenou zmrzlinu a čekala nás spousta her. Všichni netrpělivě čekali na pozdní hodinu, kdy na stezce odvahy děti překonaly svůj strach. Pak už jenom hygiena, večerka, pohádka na dobrou noc a sladké sny.

vychovatelky ŠD

Vstup do fotogalerie

Do dvou dnů byl letos rozložen Drnholecký trojboj, na hřišti se přitom potkávali závodníci z prvního i druhého stupně. Tak se mohlo přihodit, že při předávání cen kromě mnoha jiných ocenění získali deváťáci Martin a Martina také přízeň mladšího žactva, které nadšeně skandovalo jejich jména a přivádělo je tím maličko do rozpaků.

První a druhá třída se letos vydala na výlet do Lednice. Navštívili jsme akvárium a zámek. Žáci se také projeli na lodičkách a někteří vyšli až nahoru na minaret. Cestou od minaretu k zámku jsme si udělali pěknou vycházku. Počasí nám přálo a výlet se vydařil

Klára Kneeová

Ve čtvrtek 16. června přišli na besedu do devátých tříd drnholecký pan starosta Jan Ivičič a pan David Hušek, kteří se aktivně účastnili mise jednotek UNPROFOR a IFOR v bývalé Jugoslávii, konkrétně v Bosně.

Velice poutavě vyprávěli své zážitky z pobytu v poválečné Bosně. Jednotky IFOR byly určeny k udržení klidu mezi znesvářenými stranami Chorvatů a Srbů.

Přinesli spoustu fotografií a předmětů – např. vojenskou známku, uniformu českých vojáků, pamětní medaile, trička s nápisem UNPROFOR a IFOR, modro-bílou vlajku UNPROFOR, zbytky nábojů a jiné. Jejich zážitky jsou velice zajímavé a některé až dojemné. Beseda byla velmi interesantní a poučná. Děkujeme.

Soňa Zabloudilová

Vstup do fotogalerie

Poprvé jeli žáci na vícedenní výlet do Starého Města v Jeseníkách.

Jejich zážitky:

Líbilo se mi, když jsem vystoupila na horu Králický Sněžník, a Javořičské jeskyně. Anny M.

Překonala jsem se při výstupu na Králický Sněžník. Nikol Z.

Nejvíce se mi líbilo v Javořičských jeskyních. Erik M.

Vařili tam výborně, mohli jsme hrát florbal a vybíjenou a spalo se tam dobře. Ondra F.

Nejvíce se mi líbil výstup na Králický Sněžník. Sabina J.

Jak město napovídá, byli jsme kousek od Králického Sněžníku a díky naší paní učitelce jsme na něj druhý den vylezli. Vojta H.

Byl jsem druhý při výstupu na Králický Sněžníka líbilo se mi všechno. Ondra Š.

Cesta na Králický Sněžník byla únavná, ale pramen řeky Moravy nás nádherně osvěžil. Julka K.

Na výletě jsme se denně několikrát koupali. Nela Š.

Super bylo úplně všechno! Markéta L.

Šli jsme na vrchol Kr. Sněžníku 6 km, byli jsme i v Polsku. Pavla K.

Bylo dobré koupání v bazénu. Pavla S.

Super bylo koupání v bazénu. Marian M.

Nejlepší bylo koupání v bazénu. Věrka Ch.

I když se známe jako třída dlouho, poznali jsme se lépe a nebyli jsme rozděleni na skupinky. Eliška M.

Všechno se mi líbilo! Vojta B.

Nejvíce se mi líbilo, jak jsme vyšli na nejvyšší horu Moravy a byli jsme i v Polsku. Bára N.

Moc se mi líbila cesta na Kr. Sněžník a výhled do okolí. Katka U.

Líbil se mi výhled z Kr. Sněžníku, pramen Moravy a slon. Kája M.

Vstup do fotogalerie

Reprezentanti ZŠ a MŠ Drnholec postoupili do celostátního finále v testování pěti disciplín v konkurenci 3469 žáků ze 14 škol zmiňovaných krajů. Povedlo se to díky výkonu nejlepších dvou chlapců a děvčat z naší školy. Martin Mrenica – žák 9.A třídy dosáhl dokonce i nejvyššího bodového hodnocení v rámci celé republiky z 24320 žáků a v prvním kole zvítězil.

V pátečním finále 17.6.2011 od 10:00 budou na fotbalovém stadionu v obci Dříteň u Českých Budějovic naši školu reprezentovat Martin Mrenica, Martina Hanáková, Jaroslav Šenk a Ivana Kneeová pod vedením tělocvikářů Katky Smíškové a Standy Pichaniče.

Naše sportovce pojede podpořit autobus spolužáků a doufáme, že se k nám přidá i široká sportovní veřejnost našich krajů.

----------------------------------------------------------------------------------

Skupina ČEZ a Nadace ČEZ nabízí všem základním školám a jejich žákům možnost porovnat své sportovní síly a vyhrát zajímavé ceny! V rámci Pětiboje Martiny Sáblíkové, jehož patronkou, jak název napovídá, je naše slavná rychlobruslařka, se bude soutěžit o hodnotné ceny pro žáky i školy.

Tři nejlepší školy si budou moci od Skupiny ČEZ a Nadace ČEZ vybrat „Oranžovou učebnu“, „Oranžové hřiště“ nebo „Oranžové schody“ (více informací na www.nadacecez.cz), a to v následující hodnotě:

•1. místo: 600 000 Kč
•2. místo: 400 000 Kč
•3. místo: 200 000 Kč
+ bonusová výhra: interaktivní tabule pro školu, která pošle nejzdařilejší fotodokumentaci z průběhu soutěže.

Navíc – každá škola, která se zúčastní soutěže, dostane ČEZ SPORT SET (sportovní vybavení pro školu).

Systém soutěže je dvoukolový, kdy první kolo probíhá na školách v rámci hodin tělesné výchovy. Nejlepší žáci z prvního kola poté postupují do celorepublikového finále za účasti Martiny Sáblíkové.

Vstup do fotogalerie

Ve středu 8.6.2011 se k nám vypravili žáci 4. a 5. tříd ze ZŠ Novosedly. Přišli se k nám podívat, neboť pro páťáky bude naše škola od září také jejich.. Přivítali jsme je v 5. A, šli navštívit naše muzem – instalované k projektu Ze života našich předků ( měli tam co obdivovat! ), ve třídě potom shlédli dramatizaci pohádky Sněhurka v podání žáků 5. třídy. Nutno podotknout, že dramatizace pohádky byl úkol do čtení na pátek a někteří žáci si ho připravili již pro návštěvu – zasluhují pochvalu! Také jsme si společně zazpívali – zda nám to bude ladit. Zbývá-li čas, hrajeme si, a to jsme si také vyzkoušeli. Již smíšené páry soutěžili v KUFRU – hádání slov, které jeden nevidí, druhý mu napovídá. Rozvíjí se tím slovní zásoba. Byli šikovní všichni, nejlepší uhodli 12 slov za 2 minuty. Čas rychle ubíhal, proto nás budoucí spolužáci opustili a šli na prohlídku školy. Nejvíce zabodovala malá tělocvična – nedivím se, ráj pro neposedy.

Poznali jsme se, trochu i sblížili, proběhla i výměna – ne vlaječek, ale sladkostí. Snad se jim u nás líbilo. My se na nové šesťáky těšíme!

Katka Smíšková

Vstup do fotogalerie

Včera se konaly v Mikulově v rámci okrsku atletické závody, a to v hodu míčkem, skoku dalekém, běh byl pro nevhodný terén odložen. Naši školu reprezentovalo 15 žáků z 1. stupně. A reprezentovali velmi úspěšně – přivezli 8 medailí: Erik Malik 2 zlaté, Honza Tisoň 1. místo ve skoku, Vendula Dobiášová 2. místo, Pavla Seveldová a Kristýna Kubíčková 3. místo ve skoku, v hodu míčkem Natálka Tomolová a Bára Pražáková bronzové medaile. I ostatní atleti bojovali čestně a zasluhují pochvalu.

Všechny žáky chválíme také za slušné chování jak v autobuse, tak i při závodech a celé akci. Nejen výkony, ale i vystupováním přispěli k dobrému jménu naší školy. Děkujeme!

Katka Smíšková

Vstup do fotogalerie

V pondělí ráno 6. června jsme vyrazili z Brodu nad Dyjí na poslední výlet na této základní škole. Do cíle cesty -do Křižanova – jsme dorazili v poledne. Po ubytování a po výborném obědě nás čekalo volno a ve čtyři hodiny nás vyzvedl instruktor outdoorového centra a šli jsme na paintball. Já jsem byla po celý výlet ve funkci paparazzi a vše dokumentovala. Žáci dostali obleky, kukly, rukavice a plynové pistole a vydali se „bojovat“ do vyhrazeného prostoru. Moc se jim to líbilo. Po večeři jsme hráli různé hry – kohoutí zápasy, tichou poštu, psaní na záda,…

V úterý 7. 6. ráno po vydatné snídani nás čekal výlet do Velkého Meziříčí. Ale ouha – v Křižanově nás nikdo neupozornil, že čekáme na jiné zastávce a tak nám autobus ujel. Vrátili jsme se tedy do tábora a měli skoro celý den volno, které jsme vyplnili koupáním a míčovými hrami. Ve čtyři odpoledne nás čekaly lana - nízké a vysoké aktivity. Paráda! Jen posledních pět a paní učitelka Kneeová promokli až na kost, protože přišla bouřka.

Ve středu ráno jsme podnikli druhý pokus o výlet do V.M. – tentokrát úspěšný! V Meziříčí jsme prošli zámeckým parkem pod pilíř dálničního mostu ( to nám poradil pan správce tábora, člověk, který byl velmi ochotný poradit a pomoci s jakýmkoli problémem)– bylo to úžasné! Ve městě dostali žáci rozchod a v poledne jsme se vrátili do tábora na oběd. Mimochodem – paní kuchařky vařily naprosto fantasticky!! Ve dvě hodiny si děcka vyzvedla instruktorka a šli jsme na poslední aktivitu – aquazorbing. Vypadalo to hrozně jednoduše a legračně, ale asi to zas taková sranda nebyla, protože po 5 minutách plácání se v kouli na vodě vystupovali účastníci naprosto k.o. Ale nadšení. Poslední aktivita měl být bumberball – novinka, na kterou jsem se těšila i já. Jenže člověk míní a příroda mění – začala bouřka a bylo po bumberballu. Škoda.

Ve čtvrtek ráno jsme se nasnídali, vyklidili chatky, počkali v jídelně a v deset hodin odcházeli vstříc cestě do Brna. V Brně dostali žáci dvě hodiny rozchod ve Vaňkovce (jen doufám, že tohle nebyl vrchol výletu!!) a pak už jen jízda autobusem do Brodu nad Dyjí, kde na nás už čekali rodiče. Za sebe musím říct, že to byl jeden z nejlepších výletů vůbec, chci žáky pochválit za naprosto úžasný přístup ke všemu, co jsme s paní učitelkou Kneeovou vymyslely nebo objednaly v rámci outdoorových aktivit, byli dochvilní, aktivní , dokázali se i sami zabavit –prostě paráda! Děkuji i paní učitelce Kneeové. Doufám, že na tento výlet budeme všichni vzpomínat jako na velmi vydařený.

Soňa Zabloudilová

Vstup do fotogalerie

Sedmá třída se letos vydala na školní výlet k nedaleké vranovské nádrži, zvané též přehrada. Celkem 17 dětí, s široce otevřenýma očima naplněnýma očekáváním, vyrazilo z hrušovanského nádraží v pondělí ráno směrem ku Znojmu. Smutné pohledy maminek sledovaly odjíždějící vlak, jako bychom jeli pryč na několik měsíců a na tisíce mil. Jelo se však jenom na čtyři dny a jen 60 km daleko. Ve Znojmě jsme přestoupili na autobus a za půl hoďky jsme přijížděli do Vranova. Tam krátký rozchod a pak bágly pěkně na záda a husím pochodem směr chatová oblast U lesa.

Jen jsme přešli po moderním klenutém mostě, který bíle zářil nad Švýcarskou zátokou, vítal nás sám pan majitel pláže, pan Svoboda. Ještě šlapeme 40 m do kopce a můžeme si oddychnout, jsme na místě. V lese nalevo od vchodu hrdě stojí dřevěné chatky s vysokými štíty a s terasami chráněnými před deštěm průsvitnými stříškami. Napravo je pro nás připraveno dětské hřiště. Jeho hlavní atrakcí je lanové centrum, napínající se v závratné výšce 0,5 m nad zemí. Dále jsou tu ruské kuželky, nově natřený betonový stůl na stolní tenis, pálky na badminton, kolotoč, houpačky, lavičky kolem ohniště a pro „velké“ hračičky i obrovské pískoviště s hrabičkami a lopatičkami. Je to pravděpodobně zrekonstruovaný dětský tábor. Po ubytování se jdeme podívat nejdříve k vodě a do okolí. Voda v nádrži byla uznalým pokyvováním moudrých hlav prohlášena za teplou /podle místních odborníků 19 ˚ C/ a tak se šlo koupat. Pláž i voda čistá a zahřátá od sluníčka, takže šplouchání, cákání a stříkání vody všech po všech nemělo chybu. V sedm navečer nám byla podána večeře v restauraci U převozu a pak zpět na chatu do plavek a zase k vodě na večerní koupání. To už do vody všichni nešli. Někteří si zahráli na přilehlém hřišti přehazku nebo jen tak s míčem.

A tak to šlo celé tři dny. Opravdu jen někteří brali jako nutné zlo přidat ke koupání v úterý dopoledne návštěvu zámku Vranov nad Dyjí, který patří mezi pár nejkrásnějších v naší vlasti. To museli uznat všichni...

V podzámčí si odvážní zastříleli z luku a šlo se opět na chaty. A muselo se pospíchat, protože se blížilo poledne a obědy si výletníci vařili sami. Uvaření špaget a jejich následné pokapání kečupem však naštěstí mnoho času nezabere. Takže po jídle a krátké siestě následoval další převlek do plavek.

Ve středu nás čekal další přídavek, na který se těšila již většina. Ihned po snídani absolvovalo 13 statečných vysokou trasu lenového centra, nyní už ve výšce 5 až 7 metrů. I když byli všichni lezci dvakráte jištěni, měli ze začátku někteří problém udělat byť jen pár krůčků. Nakonec začalo pršet a mokrá lana brzy osiřela. Večer po dešti byl zapálen obligátní táborák, kde jsme zapěli i pár písní a v jedenáct po večerce proběhla obávaná stezka odvahy. Všichni, kromě zmoklých a sušících se tábornic, které za deště přinesly do tábora 2 m kabanosu, předali z ruky do ruky tajemnému duchu lesa lístek označený křížkem. A tak byli vymaněni z jeho moci aby se mohli vydat na cestu domů, kde je už vyhlíželi starostlivé maminky.

Dalibor Bárta

Vstup do fotogalerie

Na dvoudenní sjezd řeky Jihlavy pod vedením dvou úžasných instruktorů Vladana a Dušana se vydala třída 6.A.

V Dolních Kounicích jsme nejprve omrkli ruiny kláštera Rosa Coeli a pak po krátkém výcviku na suchu přikročili k výcviku na vodě. V krátké době všichni zvládli techniku jízdy a mohli jsme vyrazit. Cestou jsme vyzkoušeli přenášení lodí, hledání správné trasy (abychom nenajeli na mělčinu), uhýbání větvím stromů a s asistencí Vladana a Dušana i sjezd mrňavého jezu. Také nás pozlobilo pár kapek deště. Mraky se však nakonec vždy rozmyslely a nechaly nás plout dál.

Horší počasí nás zastihlo na tábořišti ve Cvrčovicích. Přestože jsme měli již postavené stany, spustil se takový slejvák, že polovinu "stanů" vyplavil. A tak bylo potřeba na noc nějak zabezpečit kolem deseti frekventantů kurzu. Vše se vyřešilo půjčenými spacáky, bundami, karimatkami a mikinami (od ťamanů za 80 korun!!), které přivezl pohotový Vladan. Suchý, i když rozhodně ne nejpohodlnější spánek zajistila zastřešená terasa u bufetu.

Už kolem páté ráno začali s patřičným povykem poletovat kempem první vyspaní plantážníci. Stačilo pak jen počkat do půl deváté na snídani, prodělat instruktáž s výcvikem na téma "lovení plaváčků" a druhou instruktáž na téma kilometráž řek - a mohli jsme začít s přípravami na další díl vodní cesty. Ten už byl pro zkušené vodáky hračkou, a tak nás téměř přesně na čas mohli sledovat rodiče z mostu v Iváni, jak hrdě připlouváme.

Tomáš Procházka

Vstup do fotogalerie

Na středu se děti u nás velmi těšily, neboť na svůj svátek měly slíbený oddechový den. Ráno zhlédli filmové představení Fimfárum a potom si při různých soutěžích mohli vyzkoušet svoji šikovnost, bystrost i fyzičku.

Ve čtvrtek 2.6.2011 v rámci přírodovědy a zeměpisu se žáci pátého a šestého ročníku zúčastnili besedy o severním pólu. Besedující Mgr.Pavel Macků své posluchače přitažlivou formou seznámil s radostmi i strastmi, které členové expedice prožívali při pochodu přes Špicberky. Žáky seznámil i s podrobnými zeměpisnými informacemi o polárních krajích obecně. Bohužel z časových důvodů nezbyl čas na podrobnější dotazy.

Škrabalová

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.