Staré drby - červen 2008

Kategorie: 2003 - 2008

Jak to tam teď vypadá...? - 25. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Celý letošní školní rok to ve škole vypadalo spíš jako na stavbě než jako ve škole. Závěrečná fáze rekonstrukce východního křídla však teprve teď propukla plnou silou. Na stavebním bojišti se vrtá, buší, sváří, rozbrušuje, trhá podlaha (a bude pokládat nová - na chodby, schodiště, učebnu fyziky a chemie), osazují nové radiátory. Někde přibude ve třídě průduch od plynových kotlů a bude jej třeba obezdít. Jinde už místo kabinetu vznikla regulérní kotelna.

To vše - a ještě vymalovat. Snad nám to řemeslníci všechno do září stihnou...;-)

A než půjde do školy Dáda Vlková, která dnes všechno ve škole důkladně obhlídla, bude už třeba škola po generálce celá...?

Dodatečně k výletu 6.A - 17. a 18. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Každý, kdo si myslel, že jezdit na výlet do blízkého Brna je zbytečné vyhazování peněz, se hluboce mýlil.

Šestnáct žáků, tř.uč. Soňa Zabloudilová a jako doprovod p.uč. Jana Palíková se pohodlně dopravili linkovým autobusem do Brna.

Pak to všechno začalo. Místo obchodů jsme tentokrát navštívili kryptu Kapucínů, katedrálu sv. Petra a Pavla, obelisk v Denisových sadech, vyšlapali jsme na Špilberk a poslouchali průvodkyni v kasematech. Na Zelném rynku jsme se vyfotili na místě středu Brna. Po dobrém občerstvení na „Svoboďáku“ jsme pokračovali návštěvou Staré Radnice - vystoupali jsme po 150 schodech na radniční věž a prohlédli si Brno shora. Na radnici visí brněnský drak a kolo. Mají tam také hezkou výstavu obrazů malířky z Brazílie. Její obrazy jsou moderní, ale pěkné. Kolem kostela sv.Jakuba (a pověstného andělíčka nad oknem) už jsme šlapali na šalinu a jeli do stanice Přístaviště. Parníkem jsme zvládli cestu do Rokle a po silnici došlapali do pěkného hotelu Jelenice. K večeři smažák s bramborem všem chutnal a hry po večeři hráli skoro všichni. Náladu zkazilo klukům zjištění, že v recepci na televizoru nehraje Prima a oni tak neuvidí fotbal.

Vstup do fotogalerie

Druhý den po snídani bylo na programu Technické muzeum. Vývoj automobilů a motocyklů, ulička řemesel, výstava o výstroji a výzbroji vojáků, exponáty „od tamtamu po internet“ nebo ukázky mechanické hudby se nám moc líbily. A opět „Svoboďák“ a hranolky (= oběd jsme si kupovali sami), pak ještě Měnínská brána (= zbytek brněnského opevnění) a potom už vytoužená Vaňkovka. Na zboží jsme moc peněz neměli, ale zhlédli jsme vystoupení moderních gymnastek a zpěvačky Lucie Vondráčkové – tancovala, zpívala a pak měla autogramiádu.

Cesta zpět proběhla v klidu (jen Lam, Radim a Jarda nezavřeli v autobuse pusu). Jsme doma. Nohy bolí, ale výlet stál za to. Už nejezdíme do Brna jen nakupovat. Něco o něm víme. Všichni byli bezvadní a patří jim naše pochvala.

Kam příště??

Jana Palíková

Poslední den - 20. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Důstojně se rozloučit - to je každoroční úkol deváťáků, jejich třídních učitelů, starostů obcí, ředitele...

Pro mnohé deváťáky a deváťačky jsou tyto chvíle plné slz, pro jiné příležitostí k posledním žertům či jízlivostem.

Ve škole prožili tito lidé tři pětiny svého dosavadního života - a každý si z ní odnesl to, co sám chtěl. Někdo pestrou mozaiku zkušeností, poznatků, dovedností, přátel mezi vrstevníky i dospělými, jiný pocit šedi, nudy, nucených prací.

Tak či onak čas školní docházky končí, další žáci dnes opouštějí naši školu. Daleko víc budou muset ode dneška stát na vlastních nohou, mnohem méně se budou moci vymlouvat na něco jiného než sami na sebe. Možná se někdy na své cestě krátce ohlédnou a zavzpomínají. Pak však půjdou dál s novými lidmi kolem sebe objevovat svět a učit se v něm žít. Takový už je holt koloběh světa a lidí v něm...

Dinopark Vyškov - 17. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Čtvrťáci a páťáci se vypravili v úterý navštívit vyškovský zoopark a dinopark...

Třeťáci ve Znojmě - 16. 6. 2008

Pondělí bylo pro děti 3. třídy dnem výletním. Navštívili jsme starobylé město Znojmo a obdivovali jeho památky: Rotundu sv. Kateřiny, Radniční věž a Znojemské podzemí.

Po útratě veškerého kapesného jsme se dopravili turistickým vyhlídkovým vláčkem na plovárnu Louka, kterou jsme okupovali takřka dvě hodiny zcela sami.

Po příchodu na nádraží "po svých" jsme si krátili dlouhou chvíli zábavnou hrou se sirkami. Úkolem jednotlivých družstev nebylo zapalovat veřejné prostranství tamějšího nádraží, nýbrž měnit sirky za věci hodnotnější. Děti si tedy z výletu odvážely nejenom pěkné zážitky, ale i cenné suvenýry - skleničku od vína, mapy, pohlednice,...

Martina Bejdáková

Angličtina hrou - 13. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

V pátek předvedli žáci 3.A a 4.A, co si připravili v hodinách angličtiny. Třeťáci secvičili příběh o bankovním lupiči, čtvrťáci legendu o svatém Jiřím. Kostýmy si žáci připravili sami.
Chválíme!

Kateřina Smíšková

Spaní v družině - 13. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

V 17:00 hod. jsme měli sraz před školou. Bylo nás 14. Po příchodu do družiny jsme si museli jít pro žíněnky do tělocvičny, abychom měli na čem spát. Nachystali jsem si spacáky a hráli si, ale za chvíli byla soutěž ve stolním fotbálku. Na prvním místě byla Lucka, druhý byl Jirka a třetí Martin.

Pak jsme udělali dvě družstva. Jedno se jmenovalo Delfínci a druhé Manekýni. První soutěž byla o nejkrásnějšího a nejsrandovnějšího manekýna. Paní učitelce a její kamarádce Magdě se líbily obě dvě družstva. Měli jsme na sobě různé oblečení, co jsme našli v družině. Někteří byli i pomalovaní.

Následovala soutěž na chodbě ve slalomu. Měli jsme v ruce lžičku a na ní malý míček, který nám nesměl spadnout na zem.

Po slalomu jsme hráli stezku nad propastí. Měli jsme zavázané oči a chodili po provaze, hrálo se o balónky. Matěj foukal do balónku, až po družině lítala housenka, jiné děti měly balónek zajíčka nebo ptáčka.

Vstup do fotogalerie

Hrála se spousta her, po kterých nám pořádně vyhládlo, tak jsme si udělali tousty. Potřebovali jsme salám, sýr, toustový chléb a kečup. Tousty byly moc dobré, protože jsme je dělali sami. Po večeři bylo vyhlášení soutěží a dostali jsme pěkné odměny. Za chvíli přišlo to, na co jsme se někteří moc těšili. Na stezce odvahy jsme museli počítat rybičky. Všichni napočítali stejně. Po návratu do družiny si všichni vyčistili zoubky a zabalili se do spacáků.

Ráno po probuzení byla dobrá snídaně, od paní učitelky jsme měli dobré buchty a od Vendulky sladký čaj. Nakonec nás všechny čekal velký úklid, družina totiž byla jako po výbuchu. Spaní v družině bylo super, nikdo nezlobil, ani Magda. :o)

Vendula Ligasová a Petr Sevelda

Brigáda ve školce - 10. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

10.6. odpoledne se sešlo několik maminek na zahradě MŠ. Byly vyzbrojené štětkami a válečky a pustily se s chutí do natírání plotu. Samy si tuto akci vymyslely i zorganizovaly, aby přispěly ke zkrášlení prostředí pro své děti. Práce jim šla pěkně od ruky, ale došly barvy, a tak stihly natřít jen polovinu.

Ale i tak stojí výsledek za to:
- pěkně barevný plot
- 1 rozbité koleno
- všechny přítomné maminky i paní učitelky puntíkované (sice každá jinou barvou, ale za to většině vydržela nejmíň do druhého dne).

Dokončení plánujeme na příští týden, všichni, kdo jsou ochotni pomoci, jsou vítáni. Naše poděkování patří nejen „natírajícím“ maminkám, ale také rodičům, kteří finančně přispěli na zakoupení barev.

učitelky MŠ

Fotky tříd - 9. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Opět se jeden rok stává pomalu, ale jistě historií. Zůstávají fotky tříd. Na nich můžeme sledovat růst a dospívání generací žactva. Žáci na snímku se navíc při prohlížení nikterak nevrtí ani nepožďuchují, nepronášejí vtipné, méně vtipné či naprosto stupidní poznámky, a vůbec se chovají, jak se na správnou fotografii sluší a patří.

Po důkladném prozkoumání poputují fotky do elektronického i papírového archivu, kde budou tiše čekat na své znovuobjevení za pár (nebo i více než pár) let - tak takoví jsme byli?

Hledání pokladu - 11. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Ve středu odpoledne měly děti ze školní družiny za úkol najít poklad. Trasa byla naznačena šipkami a děti musely po cestě hledat papírky s písmeny, ze kterých na konci cesty měly složit nápovědu, kde poklad hledat. Všechny děti se moc snažily a nakonec se nápovědu dětem podařilo složit. Nápověda byla, že poklad mají hledat u stromu. Poklad našel Ondra Šenk.
"Co tam může být," říkaly děti. Vypadalo to jako nanuky, ale ty by se přece rozpustily?!
"Jó, zmrzlina!" jásaly děti. To byla dobrota - a příjemné osvěžení zároveň!

Touto cestou bychom všichni chtěli poděkovat i paní Macajové za pomoc při soutěži a za dobré oplatky. Soutěžní odpoledne se nám moc líbilo.

Eliška Macajová

Plavání MŠ Drnholec - 6. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

V pátek 6. 6. jsme absolvovali poslední plavání. Čekaly na nás závody, které všichni úspěšně zvládli. Za to dětem vodní víla Pepinka přinesla poklad.
5 dětí uplave 5m a většina ostatních umí plavat pod vodou. Rozloučily se s panem učitelem a už se těší na plavání se školou, které pro ně bude jistě hračkou.

Ale myslím, že největší radost dětem udělal párek v rohlíku.

učitelky MŠ

Exkurze na Křivé jezero - 3. 6. 2008

Vstup do fotogalerie

Vybaveni přírodovědnými znalostmi jsme se v úterý vypravili na exkurzi ke Křivému jezeru.

Po příjezdu do Milovic nás paní vedoucí rozdělila do skupinek. Každá skupinka dostala dalekohled, krabičky s lupou, síťky na ryby a nádobky na vodu.

Nejdříve jsme byli seznámeni s rostlinami, které rostou v lužním lese - kosatec sibiřský a žlutý, kostival, šmel, pryšec, jilm, topol bílý, javor, líska, vrba a další.
Na louce u vody jsme pozorovali živočichy, které jsme sami ulovili - mravence, šídla, skokany zelené, rosničku, splešťuli blátivou, znakoplavku atd. Všechny tyto živočichy jsme po prozkoumání opět vypustili do přírody.

Z ptáků jsme měli štěstí na kormorány, konipasa i orla. Naše znalosti o přírodě se pak projevily v pexesu.

Čas čekání na autobus rychle uběhl při hře na netopýra. S exkurzí jsme byli spokojeni, všem doporučujeme.

Hedvika Škrabalová

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.