Staré drby - květen 2008

Kategorie: 2003 - 2008

Volejbal v Břeclavi (žáci) - 30. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

V pátek se vydalo družstvo 8. a 9. tříd na volejbal do Břeclavi. Za účasti pouhých dvou družstev hráli kluci o postup na kraj. Diváky a fanoušky jim tentokrát dělala celá 9.B, ani to však nestačilo k výhře nad gymnáziem. Kluci jen "těsně" prohráli se svým soupeřem a skončili na posledním a zároveň druhém místě.

Monika Kneeová, 9.B

Volejbal v Břeclavi (žákyně) - 29. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

O den dříve než chlapci se za volejbalem do Břeclavi vypravily dívky. Ani ty nebyly příliš úspěšné, ze šesti družstev se umístily na pátém místě...

Exkurze 7. tříd – MK Břeclav, Pohansko – 30. 5. 2008

V pátek ráno se vydali žáci 7. A a 7. B na exkurzi. Oželeli kino, které čekalo jejich spolužáky z ostatních tříd, a vydali se směr Břeclav.

První zastavení: Městská knihovna Břeclav. Zde jsme se seznámili s půjčováním v knihovně větší, než na jakou jsme zvyklí z našich vesnic, paní knihovnice nás nenechaly jenom poslouchat, ale připravily pro nás i různé úkoly. Druhou částí této návštěvy bylo seznámení s regionální literaturou a jejími autory. Přivezli jsme si seznam těchto spisovatelů, do nějž jsme si poznamenali díla, s nimiž jsme v knihovně pracovali. Poznali jsme nám dosud neznámou pověst o Drnholci – Odsouzencova hůl z knihy M. Moučkové Šílený stařec.

Druhá zastávka: Pohansko – expozice o životě Slovanů na hradišti v období Velké Moravy, zopakovali jsme si to, co bychom ze školních lavic měli znát. Venku jsme si mohli prohlédnou slovanskou polozemnici, ale také jeden z bunkrů obranného systému z období první republiky. „Fajnšmekři“ neodolali vůni grilované klobásy, jiní se v parnu osvěžili zmrzlinami a vydali jsme se na zpáteční cestu.

Co by to ale bylo za školní výjezd za hranice obce, kdyby žáci nedostali žádný rozchod. Mnozí vyjíždějí hlavně za tímto účelem. Takže jsme naposled opustili autobus v Břeclavě na autobusovém nádraží a měli půl hodiny „volnosti“. Hranolky v nedalekém občerstvení se nestačily smažit, jiní si vezli domů celou pizzu.

Exkurze se vydařila, splnila svůj účel, žáci se chovali slušně, v knihovně ukázali, že znají věci, o kterých ani netušili.

Zajímavý zážitek jsme prožili i my – pedagogický dozor. Před lety jsme ve stejném složení - Radkovičová a Krivjanský – vyjeli s jednou osmou třídou na výlet do Nového Řadova na jihu Čech. Na první zastávce v Třeboni v krátké přestávce při čekání na prohlídku zámku dostali žáci ten žádaný rozchod a k našemu nemilému překvapení nakoupili v nejbližším obchodě, jímž byl bohužel Zverimex. Takže celý výlet s námi absolvovali: 1 potkan bílý, 1 myš bílá a 1 morče dlouhosrsté. Navštěvovali hrady a zámky, plavali v zatopené pískovně a hlavně jejich příbytky – krabice od bot - nevábně zapáchaly při zpáteční cestě domů. Tato situace se právě na této exkurzi zopakovala. Nejenom pizzu a hranolky nakoupily naše dětičky. Přinesly si totiž několik myšek bílých i šedých a tentokrát i akvarijní rybičky. Naštěstí nás čekala už jenom cesta domů.

Nikdy mezi tím na mnoha výletech a exkurzích, které jsme prožili s jinými kolegy, se nám nic podobného nestalo. Až po letech, kdy jsme se vydali opět spolu. Inu, jsou věci mezi nebem a zemí.

Bílé myšky vidím jenom na výletech s kolegou Krivjanským.

Jitka Radkovičová

Metoda dobrého startu (únor - květen2008)

Vstup do fotogalerie

Od února se několik předškoláků každý pátek scházelo s maminkami na Metodě dobrého startu. Hravou formou se tak připravovali na vstup do školy. Procvičovali si pravolevou orientaci, cvičili jemnou motoriku, analýzu a syntézu slov a za zpěvu jednoduchých písní „psali“. Za svou snahu si odnesli všichni velkou jedničku na svém prvním vysvědčení.

Jana Juřenová

Exkurze 9. tříd - 27. a 28. 5.2008

Vstup do fotogalerie

V úterý ráno 27. května vyrazil výběr devátých tříd na dvoudenní exkurzi, která měla doplnit a rozšířit učivo občanské výchovy a dějepisu.

Cesta autobusy do Prahy proběhla hladce, poněkud hektičtější byl přesun metrem na Hradčany a sestup do Sněmovní, kde jsme absolvovali zajímavou proceduru „profilcování“ bezpečnostní službou (pan Janeček přistižen při pokusu propašovat do parlamentu vývrtku) a prohlídku parlamentních prostor s poutavým výkladem fešného studenta politologie z Brna. Ten neměl problém potykat si s deváťáky. Ti, lépe ty, jej pak promptně pozvali(y) do Drnholce na hody. Klasická procházka Královskou cestou nás dovedla do centra.

Mašinka nás pak fofrem dovezla do Litoměřic, kde nám poskytl příjemný azyl Diecézní dům Kardinála Trochty. Děkujeme.

Ranní středa nás ekologickým autobusem zaveze do místa, které ohromí svou monumentální, depresívní zvláštností. Až mráz přeběhne, i když sluníčko hlásí 26 Celsia. Terezín. 35 000 mrtvých, 85 000 odeslaných do koncentráků na smrt. Oceán lidské bolesti, utrpení, svědectví bestiality fašismu. Zážitek se vryje do srdce. Učivo dějepisu z paměti může časem vyprchat, Terezín zůstává...

Teplý jarní den nás posléze unáší mašinkou údolím Labe a Vltavy do naší Matičky. Ahoj ty nejhezčí na světě! Klimatizovaný žlutý brouk Student Agency nás přenese na Moravu. Úprk od Grandu na Zvonařku. Hodˇka a Ahoj mami!!!

Pro Drbník Ladislav Krivjanský, Drnholecko

Pohádkový den - 27. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

V úterý 27.5. se to na chodbách 1. stupně hemžilo čarodějnicemi, kouzelníky, piráty, trpaslíky a jinými pohádkovými postavami. Třeťáci měli totiž POHÁDKOVÝ DEN.

Děti se do svých rolí vžily natolik, že chvílemi ztrácely pojem o realitě.
V matematice počítaly stromy v lese Řáholci, v literatuře se seznamovaly s ilustrátory dětských knih, v českém jazyce zjišťovaly za pomocí slovních druhů českého spisovatele, ve čtení šifrovaly pohádku o mědvědech... a vyústěním toho všeho byla tvorba referátu o českém spisovateli pro děti.

Aby toho nebylo málo, tak dostaly v průběhu týdne anketní lístky a u svých kamarádů i dospělých zjišťovaly, jaká večerníčková pohádka je jejich nejoblíbenější. První místo obsadil Pat a Mat, v těsném závěsu to byly Krkonošské pohádky a oblíbenosti se těšili i Křemílek a Vochomůrka a Králíci z klobouku.

Pohádkový den se vydařil a je na místě poděkovat rodičům, kteří svým ratolestem obstarali tak úžasné kostýmy.

Martina Bejdáková

O dvanácti měsíčkách (1. třída) - 22. 5.2008

Vstup do fotogalerie

Ve čtvrtek (jediný den v týdnu, kdy máme 5 hodin a zdá se nám často velmi dlouhý), jsme v 1.třídě měli projekt, kterým nás po celý den provázela pohádka O dvanácti měsíčkách. Projekt byl zaměřen na zopakování ročních období, měsíců v roce, mezilidské vztahy.

V M jsme počítali v oboru 0-20 a v ČJ jsme procvičili skládání slov, opis, slova se slabikami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. Děti si zkusily běhací diktát, který se ukázal jako netěžší. Projekt byl doplněn básničkami, které se děti měly předem naučit, písničkami a pohybovou relaxací.

Děti po celý den pracovaly převážně ve dvojicích, skupinách i samostatně. Pět hodin vyučování uběhlo tentokrát velmi rychle. Na konci jedno dítě prohlásilo: "Jé, to je bezvadný, my jsme se dneska vůbec neučili."

Zuzana Mrenicová

Zdravé pomazánky - 15. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

V MŠ vedeme děti k osvojení správných stravovacích návyků. Proto jsme uspořádali odpoledne s ochutnáváním pomazánek.

Nejdříve děti nakreslily recepty, aby maminky věděly, z čeho jsme pomazánky udělali. Potom je samy namazaly na chleba a ozdobily zeleninou.

Maminky přišly, ochutnaly a nejvíc všem chtnala tvarohová s banánem. Společně s dětmi pak vystříhaly obrázky různých potravin a sestavili jsme si potravinovou pyramidu. Tu jsme umístili v jídelně, aby děti měly na očích, co je zdravé.

Myslely jsme si, že dětem něco v hlavičkách zůstalo. Z omylu nás vyvedl Petřík. Když jsme se zeptaly, které maso je nejzdravější, odpověděl, že bůček, protože je měkký.

Snad budeme mít příště víc pedagogických úspěchů.

učitelky MŠ

Londýn 12. 5. – 16. 5. 2008

Fotogalerie Londýn - č.1

Fotogalerie Londýn - č.2

Vstup do fotogalerie

Drnholec - prostranství před školou – 12. 5. 2008 ráno. Batohy, tašky, kufry, zásoby jídla a pití, polštářky, deky a samozřejmě netrpěliví „účastníci zájezdu“ do Londýna. Autobus má mírné zpoždění, které je využito ke kontrole cestovních dokladů. Netrvá to dlouho a už jsme připraveni vyjet. Zamáváme všem a vydáváme se na cestu. Za chvíli se stejná situace opakuje před školou v Dolních Dunajovicích, neboť její žáci tvoří část naší výpravy. Poslední zastávka je v Brně, kde se „nalodila“ slečna průvodkyně.

A už se za okny mění vzhled krajiny. Naše rovina se pomalu vlní, listnaté lesy pozvolna přecházejí v jehličnaté, projíždíme Vysočinou, ve 13, 30 máme po své pravici Hradčany, pod sebou Vltavu, zanedlouho míjíme i brány plzeňského pivovaru, na Rozvadově se občerstvíme, uložíme koruny do zadní přihrádky, připravíme eura a míříme do Evropy. V 16, 30 přejíždíme státní hranici.

Cesta Německem je dlouhá a díky opravám dálnice pomalá. S tmou na nás padá únava z nicnedělání a mnozí usínají. Jenom díky operátorům, jejichž SMS nám sdělují roamingové tarify, zjišťujeme, že jsme projeli Holandskem a Belgií.

Je brzy ráno 13. 5. 2008. Ve Francii všechny probudí, čeká nás celní odbavení. A po krátkém čekání najíždíme v 5, 29 do vlaku, opět čekání a už se vydáváme na cestu eurotunelem pod kanálem La Manche. Eura putují za korunkami a na řadu přicházejí libry. Za necelých 4o minut jsme venku – už v Anglii – rozednívá se, čas na našich hodinách ukazuje 6, 20, ale to se hned změní. Musíme si nastavit správný čas, takže se vracíme o hodinu zpět. V 5, 20 tedy konečně začíná naše poznávání Anglie.

Londýn nás vítá dopravní zácpou, nezbývá nic jiného, než vyměnit dopravní prostředek. Vysedáme před Millennium dómem a použijeme metro. Cílová stanice – Baker street. Kolem samý Angličan, samá angličtina.

Vstup do fotogalerie

Nahoře nás vítá socha Sherlocka Holmese a my se vydáváme na ranní vycházku do Regent´s parku. Typický anglický trávník, vysokánské stromy, růžová zahrada, jezírko, vodopád, spousta kačen, popelavé veverky, zpěv ptáků – jako v ráji. A to vše jenom pár kroků od hluku velkoměsta.

Doplníme energii a před 10. hodinou se vydáváme na prohlídku do prvního muzea –Madame Tussaud´s. Tady nám dělají společnost voskové figuríny – královská rodina, herci, zpěváci, sportovci…Některé z nás řádně vystrašily příšery ve sklepení, nakonec se seznamujeme s historií Anglie.

V poledne se přesunujeme na Trafalgar Square pod památník admirála Nelsona. Následuje National Gallery s díly známých světových malířů. Potom krátké zastavení na Covent Garden, což nás příliš nenadchlo, ale vše je zapomenuto, jakmile se přesuneme ke břehu Temže, po Golden Jubilee Bridge přejdeme na druhý břeh a po prohlídce zavazadel (s tou se setkáme ještě několikrát) rozděleni do skupinek nasedneme do kabinek největšího ruského kola na světě – London Eye, abychom si prohlédli město z výšky 135 m.

V autobusu, kterým se vydáváme do místa našeho přechodného bydliště, narůstá nervozita. Jaká bude ta naše rodina? Budeme jim rozumět? Budou oni rozumět nám? Ale to už paní průvodkyně vyvolává naše jména a po malých skupinkách se vydáváme do neznáma. Není úniku.

Ve středu ráno 14. 5. 2008 se na témže místě setkáváme znovu. Ale už ne plni obav, ale nadšení. Žáci vyprávějí o svých ubytovatelích, o pokojích, o jídle, o pejscích……Nikdo není zklamán. Skutečnost byla mnohdy lepší než veškerá naše očekávání.

Vstup do fotogalerie

A už míříme ke královskému letnímu sídlu ve Windsdoru. Tam nejprve bereme útokem malinkaté tržiště se suvenýry, ceny jsou přijatelné, pro ty, kteří si je nepřepočítávají na koruny, přímo ideální (to stojí jenom 1, 50, tamto jenom 1,75…). Jsme ovšem limitováni časem, protože střídání královské hradní stráže na nás asi čekat nebude. Je přesně 11, 00, zazní rázný pochod a už blikají fotoaparáty a kamery sledují pochod vojáků, dnes je na návštěvě malajská hradní stáž, takže ne angličtí „medvědi“, ale exotičtí snědí vojáci v bílých uniformách pochodují kolem sochy královny Viktorie k hradní bráně. To ve Windsoru uvidí málokdo.

Procházíme nádherným městečkem, naším dalším cílem je chlapecká škola v Etonu, na níž studovali i synové princezny Diany a prince Charlese.

Ve 13 hodin toto velmi pěkné místo opouštíme a vydáváme se znovu do Londýna. Hyde Park, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, Big Ben,the Houses of Parliament, Westminster Abbey, Downing Street 10 – všechna známá místa v historickém centru Londýna. To, co známe z učebnic dějepisu a angličtiny, máme přímo před sebou. Je to zážitek. Na nábřeží přímo naproti staré budovy Scotland Yardu čekáme na naši „modrou kobru“, která nás doveze „domů“ do rodin.

Čtvrtek 15. 5. 2008 . V 7, 00 se scházíme na „meeting pointu“ už se všemi zavazadly, loučíme se s rodinami a vyjíždíme na poslední den našeho pobytu. V Londýně prý prší každý den, my jsme prožili dva slunečné dny, tak se ani nedivíme, že jsme se probudili do deštivého rána. Pláštěnky, deštníky a jde se. Na nábřeží fotíme Tower Bridge. A opět máme velké štěstí, most se zvedá a proplouvá pod ním loď.

Vstup do fotogalerie

A vítá nás Tower – korunovační klenoty, beefeatři, havrani, muzeum rytířských brnění, mučírny, mučící nástroje, popravčí špalek, dávná historie a její příběhy před námi ožívají, vyzkoušíme si lukostřelbu, pocit rytíře v jeho helmě(nic nevidíme, nic neslyšíme), rádi se vracíme do moderní doby. Jdeme se projít po St. Catherine Doks, poobědváme z balíčků, které jsme dostali, pochutnáme si na octových chipsech (YAK!-to my anglicky hovořící říkáme místo fuj) a už nasedáme na loď a po Temži se plavíme na poloostrov Greenwich. Po prohlídce kostela navštívíme National Maritime Museum a po utracení zbylých liber si vyšlápneme na nedaleký vršek k Royal Observatory, abychom mohli u nultého poledníku stát jednou nohou na západní a jednou nohou na východní polokouli, abychom si mohli přesně seřídit hodinky, abychom se naposledy pokochali pohledem na Londýn a abychom se začali pomalu loučit. Je to neuvěřitelné, ale je to tak.

Mezi rozkvetlými rododendrony vede cesta k místu zastávky autobusu. Po neuvěřitelně zelené trávě se opět prohánějí veverky, ve slunečných dnech tady budou odpočívat Londýňané, tak jak jsme to viděli v předešlých dvou dnech, ale to my už budeme zdaleka obcházet naše vyprahlé trávníky, na něž je většinou vstup zakázán.

Řidiči pro nás ohřívají párky, posilňujeme se na zpáteční cestu. Pomalu se šeří, my vyjíždíme zpět k domovu. Ve 20, 25 vjíždíme do tunelu, ve 20, 48 vyjíždí náš vlak, opouštíme ostrovy a ve 21, 20 jsme zpátky na starém kontinentu, ručičku hodinek posunujeme a rázem je 22, 22 letního času. Únava nás zmáhá,uspává nás pohádka o ženách Jindřicha VIII. a film Královna Alžběta.

Vstup do fotogalerie

O zemích, kterými projíždíme, opět informuje jenom vrnění našich mobilů. Místy prší. V pátek ráno 16. 5. 2005 v 9, 10 přejíždíme hranici a jsme zpět v naší republice. Snídáme, svačíme a obědváme zároveň v motorestu u Rokycan (nic moc) a potom pořád z kopce poměrně velmi rychle spěcháme na tu naši jižní Moravu. „Mobilujeme“ čas, kdy si nás mají naši blízcí vyzvednout. Je 16 hodin. Jsme doma. Prožili jsme pár krásných dní, poznali život v cizí zemi, zhlédli spoustu památek, zkrátka užili jsme si. Stálo to za to. Vrátili jsme se všichni, lékárnička zůstala netknuta, nikdo se nikdy neztratil, všichni žáci se chovali vzorně, chválila nás průvodkyně i řidiči. Pochvalu opravdu zaslouží všichni žáci. Snad to nebyl poslední zahraniční poznávací zájezd a můžeme se těšit na další země, města a lidi.

Fotogalerie Londýn - č.1

Fotogalerie Londýn - č.2

Za fotoaparátem a nad klávesnicí: Jana Kalandrová a Jitka Radkovičová

Besídka pro maminky v MŠ Dobre Pole - 14. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

Pro maminky jsme si připravili pásmo písniček, říkanek a tanečků. Každá maminka dostala ke svému svátku korálky vlastnoručně zhotovené dětmi a vypěstovanou kytičku karafiátu. Protože nám ještě nevykvetla, vyrobili jsme květinku papírovou, kterou jsme přikrášlili srdíčkem. Děti se snažily, maminky jejich snahu odměnily potleskem a paní učitelka lízatkem.

Jiřina Sukupová

Osmáci v Novém vinařství - 14. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

Poslední živou exkurzí projektového týdne osmáků byla letos návštěva Nového vinařství v Drnholci. Většinou žáků hodnocena velmi kladně - zvláště závěrečná část s posezením v atriu...:-)

Osmáky ještě čeká pohovor s hospodářskou pracovnicí naší školy a počítačový test "K čemu se hodím". Aby však nebyl všemu ještě konec, podívají se o něco později osmáci i na úřad práce v Břeclavi. Ovšem pak, pak už je vše na budoucích deváťácích - jaké povolání je potáhne, pro jakou školu se rozhodnou...

Dopravní výchova ve školce - duben 2008

Vstup do fotogalerie

V MŠ máme taky dopravní výchovu. Učili jsme se o dopravních prostředcích a některé jsme i vyzkoušeli. Autobusem jsme jeli 15. 4. do Mikulova a podívali jsme se na Kozí hrádek. Potom jsme jeli vlakem do Jevišovky. Paní průvodčí byla moc hodná. Všem rozdala lístky pro hodné děti a dokonce nám i půjčila kleštičky.

Předškoláci si udělali 24. 4. výlet na kolech do Jevišovky. Zastavili se na hrázi a navštívili kamarády ve školce. Cestu lesem všichni v pohodě zvládli.

Naše poslední cesta vedla 29. 4. na letiště. Všechny děti si vyzkoušely, jak se sedí v práškovacím letadle, ale vzlétnout se nikomu nepodařilo.

Děti měly spoustu zážitků a plánů. Někdo chce být strojvedoucím, někdo pilotem. Konstruktéry už máme. Letadla postavili kluci hned po návratu z letiště.

učitelky MŠ

Jak to vypadá zatím s fasádou - 13. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

Poněkud nevýrazně vypadá v jarní zeleni fasáda naší školy. Snad si zvykneme...

Osmáci ve firmách HTS a Navara - 13. 5. 2008

Druhý den, další exkurze - tentokrát hned dvě za sebou: Navara a HTS v Novosedlech. Exkurze samotné mají celkem úspěch, horší je to s frfláním na téma chození pěšky po hrázi. Naštěstí zítra jdeme jen do Nového vinařství, což je v dědině a snad to není tak daleko, aby někomu upadly nožky! ;-)

Reportáž některého z týmů taktéž bude následovat... Jen co je žáci dohotoví a nějakou pěknou si vybereme! :-)

Projektový týden (první dva dny) - 12. a 13. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

Pár fotodokumentačních snímků z prvních dvou dnů projektového týdne...

Šesťáci se zabývají starověkým Řeckem, sedmáci zámořskými objevy, osmáci lítají po exkurzích a následně je zpracovávají v rámci volby povolání, deváťáci se samostatně chystají na něco jako maturity...

Účastníci zájezdu - 12. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

V pondělí se do autobusu ke dlouhé cestě až do Londýna nad Temží naskládali účastníci zájezdu. Snad se jim bude v Londýně líbit, v pořádku se vrátí a dovezou spoustu fotek a zážitků! :-)

McDonald Cup - 12. 5. 2008

Na pěkném druhém místě skončili naši fotbalisté v okresním kole McDonald Cupu v Břeclavi...

Projektový týden - osmáci v cihelně - 12. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

K Wienerbergerům do Novosedel se zašli podívat osmáci na exkurzi v pondělí - první den týdne projektového vyučování. Reportáž některého z týmů bude následovat...

Žáci hrají divadlo - 9. 5. 2008

Nejprve pro první stupeň (naprosto v pohodě), pak pro druhý stupeň (s velkými nervy a trémou) zahrály žákyně 4. - 9. tříd pohádku s několika čerty, ševcem, králem Tonemámem a dalšími postavami. Svým režisérkám Broni Šimčíkové a Janě Kalandrové pak při děkovačce děvčata předala kytičky za trpělivost s herci, kterým dloooouho trvalo naučit se text.

Doufejme, že dřina s učením textu a zkoušením herečky (a třeba i nějaké herce?) neodradí a my se i v příštím roce dočkáme nějaké té premiéry...

Divadlo - videa

Pasování prvňáčků na čtenáře - 6. 5. 2008

Vstup do fotogalerie

Úterý 6. května byl pro děti z první třídy slavnostní den. Umí už všechna písmena (w, q nás ještě čekají), ve slabikáři jim zbývají poslední stránky a dětské knížky z polic už netrpělivě čekají, až v nich děti začnou číst. Právě proto jsme šli na návštěvu do knihovny, kde na nás čekal Vodník a pan Král, poučná pohádka, úkol, a to hlavní: pasování na čtenáře.

Děti si odnesly pěkný zážitek a do třídy nám pro společné chvíle čtení přibyla pěkná kniha - dárek z knihovny.

Velké poděkování za pěknou a milou organizaci paní knihovnici Broni Šimčíkové a paní Jaroslavě Jakubcové, paní Otce Šenkové za ušití šerp, paní učitelce Hedvice Škrabalové za napsání nápisů na šerpy a nemalý dík také sponzorům z řad rodičů - firmám Sikos a Kalianko - za finanční podporu.

A nakonec děkuji dětem a jejich rodičům za píli a trpělivost při nácviku čtení. Věřím, že se dětem ve světě knih bude líbit.

Zuzana Mrenicová

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.