Staré drby - červen 2007

Kategorie: 2003 - 2008

Loučení s deváťáky - 29. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Chvilku jsem se bál, že bude na letošním rozloučení opravdu uroněno jen tak málo slz. Nakonec však po posledním zvonění při úklidu židlí přece jen na bouřlivé emoce došlo. Jako správný "paparrazzi" jsem byl poblíž a něco se snažil nafotit, živit bych se takto ale nemohl ;)

Poslední zvonění, jedna z velmi pěkných tradic naší školy, si drží stále svojí úroveň a každý rok nějak překvapí - letošek například dvěma hudebními vystoupeními. Pavel Ledvina (9.A) zahrál na housle a o něco později Rosťa Kroupa (9.B) na klarinet (mimochodem svým vyzrálým hudebním projevem potěšil i mě, konečně jsem mohl slyšet jeho hru - už od šestky vytvale odmítal přinést klarinet do školy a předvést se!).

Za zmínku stojí jistě i to, že po projevu žákyně roku Pavly Zeklové (9.A) celá 9.A jako jeden muž (žena?) při potlesku povstala v oprávněné hrdosti na svoji spolužačku.

Trojboj druhého stupně - 28. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Za menší účasti proběhl tradiční předvysvědčeňový trojboj druhého stupně...

Rozlučák páťáků - 27. 6. 2007

Také páťáci se loučili u táboráčku...

Rozlučák druháků - 27. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Děti ze 2.A se rozloučily se školním rokem hezkým večerem u ohně. Zpívalo se, tancovalo, hrálo se improvizované divadlo, říkaly se vtipy a strašidelné příběhy.
Mezi 10. a 11. hodinou večerní si děti vyzkoušely svou odvahu, většina poprvé! A ukázalo se, že děvčata jsou mnohem statečnější než chlapci.
Chtěla bych všem dětem poděkovat za dva roky jejich práce, snažení a úsměvů, které mě vždy potěšily.

Zuzana Mrenicová

Trojboj národka - 27. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Tak už je to vážně tu! Jeden trojboj, druhý trojboj, vysvědčení - a TRADÁÁÁ!! Hurá na prázdniny!
A první z trojbojů - ten národkový - dnes proběhl. Podle fotografií soudě (přístroje se ujala Iva Snopková z 9.B) se povedl. Snad si dokáží z plných sil zazávodit i zítra žáci druhého stupně...?

Tak už i učitelé... - 26. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Přibližně před měsícem se fotily třídy - a dnes konečně byli ve škole všickni učitelové, aby bylo možno vyfotit i je. Sice nám na fotce chybí Klárka Kneeová ze školního klubu (ulila se nebo zašila, zkrátka se vyhnula své občanské povinnosti) a Veronika Křivánková z družiny (nemoc), zato ale máme na fotce opět naši na mateřské se ulívající maminu Hanku Vlkovou.
Jinak dlužno poznamenat, že s učiteli je někdy při focení více trápení než s dětmi. Někteří se fotit nechtějí (nikdo se jich neptá!;-), jiní nebyli včas informováni a nestihli si vyměnit hlavu, někdo zase chce vidět fotografii předem, aby schválil, jestli takhle smí a chce na fotce vypadat. Ba dokonce jedna nejmenovaná, leč vysoce vážená kolegyně, mi ukázala prst, jímž ve společnosti obvykle na nic neukazujeme! ;-) Inu, také jsme lidé a aspoň v závěru roku musíme nějak prokázat svůj smysl pro humor a recesi. Důležité však je, že fotka je konečně na světě (Drbníku) a fotky ročníku 2006 - 2007 jsou konečně kompletní!

Gymnastické Grand Prix v Brně - 23. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Naši malí i velcí gymnasté se v sobotu 23. 6. vypravili na mezinárodní gymnastické závody Grand Prix do Brna. Zhlédli gymnastické výkony na světové úrovni, určitě nezapomenou, že jméno Komrsková patří ke gymnastickým hvězdám (jedna otázka v testech TV; někteří žáci píší klidně jako gymnastu Šebrleho). Někteří častěji putovali k bufetu a vítězil párek v rohlíku. Zaručeně všichni prováděli hon na podpisy. Kdo jich má nakonec nejvíce? A jak to dopadlo? O to ani nešlo. Bylo to pěkné sobotní odpoledne.
A ještě jedna pochvala - pětiletému Samovi, bráškovi Matěje Kubiše. Tak hodného kluka (a vzornou péči Matěje) jsem dlouho neviděla! Výchova v rodině funguje. Dobrá!

Výlet čtvrtých a pátých tříd 20. - 22. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Dne 20. 6. 2007 se třídy 4.B, 4.A a 5.A vydaly na výlet do Starého Města pod Sněžníkem. Ve středu (20. června) jsme cestou na výlet byli v ZOO v Olomouci a v Javořických jeskyních. Druhý den jsme vystoupali na Králický Sněžník, který měří 1423 m.n.m. a tam pramení řeka Morava. Po té, co jsme se vrátili, jsme se ještě vyřádili v bazénu. V pátek, jak jsme dobalili věci, jsme šli do bunkru - nejtěžší opevnění - strop 2,90 m. Poté jsme se vrátili, najedli se a jeli domů. Tenhle výlet byl skvělý, až na ty bolavé nohy.

Kristýna Opavská, 4.B

Dne 20. - 22. 6. jsme jeli na školní výlet na Králický Sněžník. Cestou tam jsme se zastavili v ZOO Olomouc. Byla tam moc pěkná zvířátka. Jedeme dál. Jako další nás čekaly Javořické jeskyně. To byla nádhera. Všelijaké dlouhé krápníky. Jeden milimetr krápníku trval 8 - 12 let. Měly i velice zajímavé tvary. Prostě krása.
A konečně jsme tu. Hurááá! To je radosti! Jakmile jsme si vybalili, byla večeře. Mňam! Po večeři jsme se šli koupat. Je trošku studená, ale to nevadí.
Po koupání následovala přednáška policie.
Druhý den jsme šli na vrchol Králického Sněžníku. Bylo to 13 km. Měli jsme celkem 3 přednášky.
Poslední den jsme šli do města a chvilku před odjezdem do bunkrů.
Tento výlet se moc povedl a myslím, že na něj budeme dlouho v dobrém vzpomínat.

Tereza Čápková, 5.A

Třeťáci do Evropy! - 19. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Letos začali třeťáčci s výukou cizích jazyků. Dnes v hodině předvedla "angličtina" nacvičené pásmo - rozpočítadla a příběh o bankovním lupiči.
"Němčina" nám zase na oplátku zazpívala pěkné písničky. Nakonec jsme zpívali všichni - anglicky i německy.
A můžeme do Evropy!

Družina na koupališti ve Znojmě - 18. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

V takových vedrech se smažit ve škole? Když se dá jet na koupaliště? Tak to tedy ne, řekli si v družině, a na koupaliště vyrazili do Znojma. A ne poprvé, jen s sebou tentokrát měli také fotoaparátek...

Prvňáčci získali zlatý klíč k vědění - 14. 6. 2007

14. června v podvečer se prvňáčci a jejich rodiče sešli ve své třídě s vedením školy a třídní učitelkou, aby předvedli, co se za rok naučili.
Začali zpěvem doprovázeným rytmickými nástroji, řešili matematický úkol, recitovali a nakonec společně přečetli text z tabule. Byli odměněni zaslouženým potleskem.
Na chodbě byly vystaveny práce z výtvarné výchovy a sešity s úhledným písmem, které budilo obdiv hlavně u vyučujících z vyšších ročníků. Na závěr dostali od pana ředitele klíč k bráně vědění.
Po krátké přestávce začala beseda, ve které se rodiče mohli zeptat na cokoliv vedení školy i třídní učitelky. Za chvíli šel ostych stranou a diskutovalo se o způsobu výuky, o zastupování apod. Množství dotazů ukázalo, že schůzka nebyla zbytečná a vzájemná otevřenost školy a rodičů je základním předpokladem výchovy dětí. Snad je to návod, jak příště předejít pomluvám o špatné učitelce. Je lepší mrknout před svůj práh, je-li umeteno a jít přímo tam, kde mohu něco změnit. Pod tíhou pomluv se nedá v klidu pracovat a je to vlastně druh šikany. Protože vedení školy odpovídá nejen za kvalitu výuky, ale i za zdraví učitelů, bude v podobných případech postupovat stejně, tedy otevřeně vůči veřejnosti.

Jiří Staša

Čtvrťáci u Křivého jezera - 15. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Žáci 4.A a 4.B se v pátek 15. 6. seznámili se zajímavostmi fauny (živočišstva) a flóry (rostlinstva) lužního lesa u Křivého jezera. Bylo to velmi poutavé a poučné.

Jana Juřenová

Výlet 7.B - 11. - 15. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Na 5 dní vyjela 7.B s třídní učitelkou a p.u. Slavíkem do Beskyd na tur. základnu pod Prašivou. Počasí bylo krásné, teplé, jako na jihu. Kromě denního pobytu u vody jsme provozovali turistiku (tzv. malá pouť na Prašivé, Kotař), vyzkoušeli jsme si ubrouskovou techniku na kamínky nasbírané u řeky Morávky. Většina si své výtvory vezla domů jako suvenýr. Po večerech jsme se zklidnili u aktivit jako soutěže, kvízy, zamýšlení se nad přátelstvím, řešením problémů atd. Nechybělo opékání buřtů u táboráku, sportovní aktivity, ve čtvrtek návštěva Aqua parku na Olešné. A závěrečný večer při svíčkách. Podařil se. Na zpáteční cestě děti nejen nezlobily (i vedro k tomu přispělo), ale i téměř nemluvily. Nelitujeme! Zažili jsme něco, co ve škole nejde. Snad byli spokojeni všichni, i rodiče.

Výlet 8.A - 11. - 14. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Na výlet se vypravila i 8.A...

Výlet 8.B - 12. - 14. 6. 2007

Žáci 8.B společně s třídním učitelem a p. u. Miluškou Kneeovou prožili tři dny putování, slunce, sportu a dobré nálady. Navštívili Moravský Krumlov a Ivančice, kde zhlédli Slovanskou epopej a Muzeum Vladimíra Menšíka.
Čin hodný uznání vykonala p. u. Kneeová, když aktivně poskytla pomoc při nehodě, když byla nákladním autem poražena starší žena.

Stanislav Pichanič

Výlet 6.A Telč a okolí 5. - 7. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Blíží se konec školního roku a naše třída se znovu vydala za poznáním. Na podzim jsme strávili společné chvíle v Beskydech, nyní jsme se vydali na Českomoravskou vrchovinu. Cílem naší cesty byl kemp Velkopařezitý u vesnice Řásná nedaleko Telče.
Dlouhá cesta s batohy na zádech přece jenom skončila a my jsme se ubytovali v pěkném prostředí. Druhý den jsme navštívili zámek v Telči, na překrásném náměstí žáci oslovovali místní i turisty, aby se o tomto městě a jeho okolí dozvěděli co nejvíce. Cestou zpět nás zlákala požární nádrž, k níž nás nasměroval ukazatel: koupaliště. Plavky jsme sice neměli, ale kluci byli ihned v trenýrkách a už voda cákala. Děvčata postávala na břehu a tiše záviděla. Hoši byli uznalí, odešli s panem učitelem do kempu a přišla řada na dívky, spodní prádélko sice nemělo na sobě žádné věhlasné sportovní značky, ale koupalo se v něm báječně.
Večer u táboráku nám za krk spadlo pár kapek deště, ale nás to od zpívání a společného besedování neodradilo.
Noc byla kupodivu klidná, a tak jsme se vyspaní, nasnídaní, s plnou polní na zádech vydali směrem k domovu. Naše cesta nebyla přímá, první zastávka - hrad Roštejn, druhá zastávka – rybníček na okraji vesnice Hodice. Koupání v horkém dni nás osvěžilo před úmornou cestou vlakem. V místním obchůdku jsme doplnili zásoby a pak už hurá domů. No, moc hurá to moc nebylo, občas nějaké zpožděníčko, ale v 19:40 si nás vyzvedli na nádraží rodiče a učitelé si oddychli. Jsme doma, jsme všichni, jsme živí, celí, zdraví.
Výlet se vydařil, za zmínku stojí chování žáků. Na zámku v Telči je paní průvodkyně asi 7x chválila za vzorné a pozorné chování, žáci byli slušní, měli spoustu dotazů, až jsem si chvílemi myslela, že nám je někdo vyměnil. Myslím, že pouze maličkou chybičkou bylo občasné vulgární vyjadřování některých žáků.
Účel školního výletu byl splněn, užili jsme se navzájem, odpočinuli si od školy, unavili tělo, lesním vzduchem občerstvili mozek, poznali krásný kout naší země, kus její historie i současnosti.
Ať žijí školní výlety!

Jitka Radkovičová

Prvňáci, druháci a třeťáci ve Znojmě - 12. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

12. 6. 3.A jela na výlet. Byli jsme na radniční věži. Z radniční věže jsme viděli celé Znojmo. Pak jsme šli do obchodu a asi za půl hodiny jsme šli do podzemí. Tam to bylo pro mě nuda. Vyšli jsme z podzemí a 20 minut jsme byli v obchodě. Za 20 minut jsme šli na vláček. Vláčkem jsme jeli na koupák. Na koupáku jsme byli 2 hodiny. Pak jsme jeli vlakem a autama domů.

Jarek Šenk, 3.A

Prvňáci a druháci ve Valticích - 6. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Myslíte-li si, že ve Valticích je k vidění pouze zámek, tak se pletete.
První a druhá třída společně navštívily chovatelskou stanici psů, evangelickou faru, restauraci a také již zmíněný zámek.
Nejvíce se nám líbili pejskové. Zhlédli jsme výcvik psů zaměřený na pomoc postiženým dětem i na lov. Děti si samy mohly vyzkoušet práci se psy.
Dopoledne jsme absolvovali ještě prohlídku zámku, při které se největší atrakcí stalo klouzání v papučích po naleštěných parketách.
Pak nás čekal dobrý oběd v příjemném prostředí restaurace, kde si děti mohly odpočinout na průlezkách, houpačce a pohrát si s hračkami.
Dvě krátké loutkové pohádky nám zahráli na faře, kde jsme navíc našli útočiště před deštěm a společně si zazpívali.
Sladkou tečkou za výletem byla zmrzlina v místní cukrárně.

Sylva Sejkorová

Výlet 7.A Náchodsko - 5. - 9. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Až do dalekého Náchoda se vypravila na 5 dní část třídy 7.A na školní výlet. Co bylo k vidění? Adršpašské skály (ach, těch schodů!), pohraniční pevnosti (naprosto skvělá Březinka s plným vybavením a výbornými průvodci), Babiččino údolí (zamořené školními výpravami), náchodský zámek s medvědem. Jediné, co chybělo, bylo nějaké pořádné koupaliště - v tropických vedrech by vážně přišlo vhod. Nevěřili byste, jaké utrpení bylo dívat se v Adršpachu na průzračné pískovcové jezírko se zákazem koupání!! Záviděli jsme i těm hloupým kachnám! ;-)

Den dětí - 1. 6. 2007

Vstup do fotogalerie

Dvakrát musela změnit foťák, neboť jí došla baterka, čtyřikrát obešla všechna stanoviště a fotila vše, co se jen trochu hýbalo. Aspoň tak se vyjádřila oficiální fotografka Dne dětí - Dětských olympijských her - Iva Snopková z 9.B.
Také se vyjádřila v tom smyslu (a nebyla sama, podobné zprávy mám i z dalších utajených zdrojů, jako jsou například Hana a Danielka Vlkovy ;-), že akce byla zdařilá - valná většina žáků byla zaujata disciplínami. Bodejť taky ne - kdo by si nechtěl místo školy zastřílet ze vzduchovky, uplácat z keramické hlíny hrneček, vyluštit sudoku či zastřílet florbalkou?

To se tak hned někomu nestane - 1. 6. 2007

V pátek 1. 6. jsme měli dětský den. Prošli jsme zajímavou trasu plnou úkolů od ZŠ až po mysliveckou hájovnu Žofku. Tam nás čekal poklad. Pan Bláha nám pověděl zajímavosti o bažantnici Luh.
Na zpáteční cestě nám paní učitelka řekla, že má ještě jedno překvapení v podobě sladké studené zmrzliny. Zašli jsme na benzínovou pumpu. Jelikož na každého bylo 10 Kč, chtěli jsme si za dražší nanuky doplatit. Slyšela to paní Rabatová z Panamy a řekla, ať si vybereme nanuk podle chuti, že zbytek zaplatí, když máme ten svátek. No řekněte - stává se to často?
Touto cestou jí moc děkujeme, bylo to milé překvapení a studený nanuk nám v tom horku moc chutnal.

žáci 4.B

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.