Staré drby - červen 2005

Kategorie: 2003 - 2008

Poslední den - 30. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Další generace deváťáků opouští naši školu. I tentokrát mnozí přes silné řeči uronili slzu - a tak to má být, jinak by to nebylo ani správné rozloučení.
K náladě kromě hudby přispěla i třídní 9.C Kateřina Smíšková s básní Starý muž, Anežka Kneeová z 9.A se svým proslovem a třídní 9.A Tomáš Procházka, kterému se pro velké emocionální vypětí proslov málem nepodařilo dokončit.
Vše nakonec skončilo, vestibul se vyprázdnil, i židličky zmizely (zásluhou Tomáš Křibíka a Davida Bárty), prázdniny mohou začít.

Úplný závěr... - 30. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Po rozloučení s deváťáky ještě učitelé absolvovali poslední pedagogickou radu.
I zde bohužel přišly chvíle loučení.
Po mnoha letech strávených ve škole odchází do důchodu učitelka prvního stupně Jarka Jakubcová a po třech letech z naší školy odchází také třídní 3.A - 5.A Věrka Kosová, aby vyzkoušela v Praze práci ve waldorfské škole.
S oběma učitelkami se za všechny oficiálně rozloučil ředitel školy Libor Smíšek. Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Trojboj na druhém stupni - 29. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Každoroční trojbojové klání se nevyhnulo ani druhému stupni. Řady fanoušků a povzbuzovatelů byly však tentokrát ochuzeny o osmáky a deváťáky, kteří trávili poslední den před vysvědčením v kině na filmu Pád Třetí říše.

Trojboj na národce - 28. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Národka jako obvykle zahájila svůj trojboj o den dříve. Jako obvykle také předvedly na závěr učitelky prvního stupně učitelskou verzi skoků dalekých - letos však bez fotodokumentace... :-(

Volejbal v Pohořelicích - 23. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Už na sklonku školního roku si ještě jeli zahrát naši hráči a hráčky do Pohořelic volejbal. Vypravila se rovnou dvě družstva - A a B. Áčkový tým skončil nakonec druhý, béčkový šestý.

Radúz a Mahulena v 5.A - 22. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Třída 5.A si pod vedením své třídní Věry Kosové nacvičila Zeyerovu pohádku Radúz a Mahulena. Nácvik zabral dost času, nervů režisérky i úsilí herců. Celá práce byla nakonec korunována podvečerním vystoupením pro rodiče spojeným s táborákem, špekáčky i buchtami (pekly děti).

P.S. První fotografie (herci bez kostýmů) jsou z generálky den před premiérou.

Výlet 4.AB, 5.A - od 15. do 17. 6. 2005

.....výlet 4.AB, 5.B.......
Třídy vyrazily společně autobusem na Kralický Sněžník. Ten úspěšně zdolaly těsně před tím, než se zkazilo počasí.
Seznámení s našimi pohraničníky a jejich výbavou bylo dobrou průpravou na setkání s pohraničníky polskými - ti ale prý byli pěkně důležití a nepříjemní...

Výlet 8.A - 14. - 17. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Minulý týden se na několik dní naše škola téměř vylidnila. Začala doba školních výletů, a tak jednotlivé třídy vyjely za poznáním naší vlasti.
Naše třída vyrazila do Beskyd, aby jednak pokořila 1325metrovku - Lysou horu, jednak aby poznala tuto část severní Moravy.
Na cestu jsme se vydali v úterý 14. června, kupodivu nás nezastihlo žádné velké zpoždění na trase Novosedly - Břeclav - Hulín - Valašské Meziříčí - Frýdlant nad Ostravicí a do místa, kde jsme měli strávit následující 4 dni, jsme dorazili včas. Ubytovali jsme se na chatě LIDOKOVu Boskovice, ujedli něco z domácích zásob, další stravování už bylo jenom v našich rukou a v našem kuchařském "neumění", takže bylo předem jasné, že hlavním chodem na našem jídelníčku budou speciality asijské kuchyně - v podobě polévek- a kuchyně italské - těstoviny různých tvarů na jeden způsob. Tedy s kečupem.
Odpoledne jsme se vydali prozkoumat a poznat centrum města. Příliš nás nenadchlo. Právě probíhá rekonstrukce vozovek, ale i některých domů na místě, kterému se ani snad nedá říkat náměstí. Doplnili jsme zásoby pití a potravin a vrátili se "domů".
Přímo před chatou jsme mohli zahájit sportování na hřišti s umělým povrchem. Fotbal, volejbal, nohejbal, badminton, na terase stolní tenis, v malé společenské místnosti stolní fotbal, hotová olympiáda. Všichni si našli zábavu.
Ve středu ráno jsme autobusem dojeli do Malenovic a odtud už "po svých" k chatě Petra Bezruče a potom po modré značce k vrcholu Lysé hory. Na mohylu Ivančenu (památník skautům popraveným na samém konci války) jsme přidali kamínky a s vypětím sil (alespoň někteří) jsme stoupali výš a výš. Slunce až nepříjemně pálilo a dusno napovídalo, že se přižene bouřka. Výprava dopadla úspěšně, hora byla pokořena a mohli jsme se vydat na zpáteční cestu. Nyní nás vedla červená značka po údajně kratší, ale strmějšía kamenitější cestě do Ostravice. Netrvalo dlouho a začalo pršet. Pláštěnky ani deštníky nestačily na přívaly vod. Kolem nás se blýskalo, hřmělo, pod vysokými stromy jsme zažívali nepříjemné chvíle. Ale vše dobře dopadlo, do Ostravice jsme dorazili a než jsme přišli k autobusové zastávce, slunce už opět svítilo. Autobusem jsme se dopravili zpět. Byli jsme bohatší o den strávený v pěkné přírodě, o poznání, že jsme schopni překonat sami sebe, a s pocitem, že severomoravské kilometry jsou asi trochu delší než ty jihomoravské. Asi ne, ale ty kopce, ty tady nemáme.
Další den jsme se rozhodli strávit v nedaleké Kopřivnici a ve Štramberku. Hoši si užili v Muzeu automobilů a potom jsme se vydali do "Moravského Betléma", jak se Štramberku pro jeho malebnost říká. Žáci příliš nadšení nebyli, a tak jsme za jejich stálého brblání (Proč tam jdeme? Kdy už tam budeme? K čemu nám to bude?....) dorazili nejprve do Národního sadu, prohlédli si jeskyni Šipku, navštívili Muzeum Zdeňka Buriana (mimochodem nic moc), shlédli široké okolí ze Štramberské trúby, na náměstí pod slunečníkem přečkali další průtrž mračen, nakoupili Štramberské uši a celý den zakončili v restauraci, kde jsme jsme se nejen najedli, ale hlavně uschli.
Večer jsme strávili u krbu, v němž praskal oheň, zavoněly špekáčky, kytara doprovázela náš krásný zpěv a prožívali jsme poslední společně strávené chvíle. Ukládali jsme se s vědomím, že už nás čeká jenom cesta domů.
Ráno jsme si pospali, potom nás čekal úklid a hurá na nádraží. Horko, přeplněné vlaky, setkání s našimi deváťáky. Konečná. Břeclav. Chvíle čekání na břeclavském nádraží, ale to už je téměř doma. Tady už to známe.
Výlet, na který jsme se tolik těšili, skončil. Vrátili jsme se všichni. Živí, zdraví (některé chirurgie sice nemine), unavení. Spokojení? Asi ano. Našly ba se i vady na kráse - občasná nekázeň, vulgární výrazy, lenost, ale toho pěkného bylo určitě víc. Takže: "Kam pojedeme příští rok?"

Jitka Radkovičová, tř.uč. 8.A

Výlet 7.A - 15. a 16.6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Také naše třída vyrazila výletničit, a to do lokality Kunštát, Lysice.
Cestování začalo samozřejmě Drnholcem, pokračovali jsme netypicky autobusy do Brna a posléze do Letovic. A tady to přišlo! Vyrazili jsme pěšky po modré k jeskyni Rudka (umělé pískovcové sochy blanických rytířů). Museli jsme v předbouřkovém vedru zdolat 8 km stoupání a klesání lesem. Pro některé to byl přímo nadlidský výkon. Cestou jsem musela ošetřovat puchýř v botaskách.
Jeskyně se nám líbila, stejně jako vyhlídková věž Milenka. Zde nás zastihl liják, takže někteří šplhali tu hromadu schodů dvakrát, aby se podívali, jak prší ve výšce.
Následovaly další 2 probrblané kilometry (Kdy už tam budeme? Proč už tam nejsme? Jak dlouho ještě půjdeme?....), až jsme hurá, sláva došli do cílové stanice prvního dne: městečka Kunštát. Zde jsme se ubytovali ve starším penzionu a po večeři vyrazili na povinnou vycházku k místnímu nově opravenému zámku, kde jsme se vyfotili u vstupní brány.
Další cesta vedla na náměstíčko k fontáně, která ovšem stříkala pouze za deště.
Večer jsme strávili u TV a společenskými hrami.
Druhý den po snídani lilo jako z konve. Po prohlídce místní keramické dílny jsme se na hodinu uchýlili před deštěm do jednoho průjezdu hned u zastávky. Autobusem jsme se přesunuli do Lysic, kde jsme si prohlédli místní nádherný zámek, trošku jsme si zašli lesem při hledání ZŠ, ve které nás čekal oběd a pak už následoval odjezd domů.
Výlet se vydařil, viděli jsme zajímavá místa, jen toho chození prý bylo moc...

Soňa Zabloudilová, tř.uč. 7.A

Rozloučení s aerobikem - 17. - 18. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

V pátek a sobotu se ve škole uskutečnilo "Rozloučení s aerobikem". Děvčata 1. - 9. třídy si večer udělala táborák, při kterém se bláznivě namalovala. Diskotéka, která poté následovala, byla důkazem, že mají cit pro tanec.
V noci se kolem jedenácté hodiny malé holky vydaly na "Bludičkový pochod" 1. stupněm. Svíčky, které jim k tomu svítily na cestu, dodaly budově starobylý a krásný vzhled. I přesto se některá děvčata bála, a tak se strašidla musela trochu mírnit.
Holky z 9. tříd a jedna dívka z 5. ročníku už tu sice nebudou, ale tento hezký večer si s námi jistě rády zopakují.

P.S.: Některé fotky jsou rozmazané a jiné špatně udělané, ale to víte - všechny jsem já fotit nemohla. Ale ty nejlepší jsou určitě ode mě!

Karolína Zabloudilová, 8.B

Výlet 9.A - od 13. do 17.6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Výlet 9.A byl tentokrát téměř bez chození. Zato se ale lezlo po cvičné stěně, plavalo v bazénu a hlavně jezdilo na kánoích.
První jízdy byly úžasné, naučit se jezdit rovně byl téměř nepřekonatelný problém. Problémem také bylo nepřevrátit se do studené vody (teplá netekla). Nakonec se ale většina naučila loď ovládat a vyrazili jsme na 10 - 15 kilometrovou jízdu. Během ní nás chytila bouře spojená s průtrží mračen a kroupami, takže do základny dorazila banda promoklých, zmrzlých a namíchnutých dětí.
(Zdena: A Procházka se tomu ještě směje!!)
Naštěstí bylo kde se zahřát a i ti, kteří na louce zakopli o šňůry stanů a "hodili tlamu" (Iva, Michal), byli nakonec v pohodě.
Jinak se též hrála ve vlaku cestou tam hra Tajný vrah aneb Uškrť kamaráda, ve které zůstala naživu a tím zvítězila dvojice Zlatka a Zdena (první dvě fotky zachycují Zlatčin neúspěšný útok na "paní včelku" následovaný úspěšným útokem na Janu).

Výlet 6.A - od 9. do 11.6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

6.A byla na výletě úplně malinký kousek pod Pradědem na chatě Barborka. Stihla vidět aspoň kousek Bílé Opavy (údolí je zavaleno mohutným polomem), probíjet se vichřicí na hřebenech, vystoupat Divokým dolem (na dvou kilometrech převýšení 650 metrů), dobýt poté Praděd zrovna ve chvíli, kdy dokonce občas svítilo slunce a nakonec se šťastně dopravit třetího dne domů.

Výlet 9.C - od 6. do 11.6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Na výletě na tradičním místě byla 9.C - v Beskydech, ve Frýdlantu nad Ostravicí.

Výlet 5.A - od 6. do 8. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Vydali jsme se do krajiny tajemné Vysočiny. Kdykoli projíždím trasu Brno - Praha, na určité hranici se podnebí rázem promění a začíná Vysočina. Z prudkého deště za hranicemi z druhé strany opět vyjedu do teplého slunce.
Počasí nás nezklamalo. Železničním povozem jsme za sluneční záře docestovali do již promoklého Žďáru, kde jsme ukojili hlad a dětskou zvědavost. Tedy chtěli jsme. Trochu jsem zrychlení cesty zabránila s dopomocí pana výpravčího v Novosedlích. Původní plán byl vlakem do Žďáru a posléze autobusem do Skleného. Pan výpravčí mi nabídl vlak až do Skleného. Vystoupili jsme tedy o něco dříve ve Skleném nad Oslavou, kde jsme strávili příjemné 2 hodiny hrami a na kolotoči. (Pozn.: Děti ztichly, zbledly, ale nezvracely.)
Poté autobusem ke Třem Studním a kilometr pěšky do vylidněného kempu s měkkou trávou, lesem a rybníkem, ve kterém voda za deště ještě více hřála. Několik odvážlivců nebylo možno dostat ven.
Pan učitel Procházka se ujal s několika pomocníky přípravy ohně, zatímco dívky připravily chutný pokrm pro hladové mužské žaludky. Martin Huserek nás ale stačil předčit, neboť již z domova měl utkvělou představu čínských nudlí, které v následujících minutách pojídal lačně a s grácií čínskými hůlkami.
Utichly stany - KONEČNĚ! a začalo pršet. V noci nás nikdo nebudil.
Ráno jsme venčili zlatého retrívra cestou na Devět skal - 20 km trasa tam i zpět za doprovodu Jarkovy flétny. Nakonec trochu zemdlení, trochu zmrzlí jsme se hřáli u krbu ve společenské místnosti, ping-pongem a házením talířů a míčů. Večeře mnoho neubylo (kuře s rýží), neboť žaludky nacpané až po okraj sladkostmi a chipsy nebylo možné již dále namáhat.
Po lesní hře a kytarovém večírku (Bára, Nikča, Denisa a spousta nových) jsme s napětím viseli panu učiteli na rtech, kdy nás pošle překonat svůj strach na stezku odvahy podél rybníka. Sedm statečných to nebylo, ale přece to stálo zato.
Ve středu jsme se ocitli v klášterní zahradě s kašnou s koňskými hlavami, staletými stromy otvírajícími brány, pohledy na vyobrazení světců. V konventním kostele s varhanami se čtyřmi hlavami andělů umístěnými jen na oblouku uprostřed kostela, jsme zažili něco ze starých časů cisterciáků - v gotické kapli se starými freskami - a novějších časů barokních prostřednictvím světla dopadajícího na rozpohybované tvary oltářů, soch 4 evangelistů s laškovně zvednutýma nohama a latinských nápisů.
Po zpěvu chrámových skladeb jsme stoupali stezkou se stromořadím k poutnímu kostelu Jana Nepomuckého na Zelenou horu. Trpělivý dědeček kromě pěkného příběhu o světci svrženém z Karlova mostu uspal dva naše malé cestovatele.
Po čase k rozchodu jsme vyzvedli zavazadla z úschovny a za neustálých hovorů s cestujícími jsme byli dovezeni do Novosedel k rodičům.

Věra Kosová, třídní 5.A

Den dětí na národce- 3. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Velkoryse pojali Den dětí na prvním stupni. Větší část se odehrávala v lese a kromě různých soutěží došlo také na ochutnávku guláše, který vlastnoručně na vlastním ohni ukuchtila 5.B...

Deváťáci v Brně - 2. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Na dějepisnou exkurzi zaměřenou na konec 2. světové války se vydali deváťáci. Zastavili se nejprve u Pohořelic, kde železný kříž připomíná oběti nuceného odsunu po skončení války. Druhou zastávkou byl Ústřední hřbitov, kde kromě hrobů německých i sovětských vojáků žáci omrkli hroby slavných osobností regionu (Janáček, Skácel...). Následoval Špilberk a jeho kasemata (za války nejprve gestapo, pak německá armáda) a nakonec Zemské muzeum s expozicí k brněnské operaci (duben 1945).
K exkurzi samozřejmě patří i chvíle rozchodu na zatláskání žaludků zmrzlinou, pizzou, hamburgrem a dalšími svody velkoměsta - ani o ty nebyl nikdo připraven, a tak byli snad všichni spokojeni.

Skok vysoký - 1. 6. 2005

Klikněte pro zobrazení dalších fotografií...

Prvního června, tedy na Den dětí, uspořádal kabinet tělesné výchovy ve spolupráci s prvním stupněm atletickou soutěž ve skoku vysokém. Ve velké tělocvičně p. uč. Pichanič jako každý rok přichystal široké a měkké doskočiště, kam skokani dopadali po svých vydařených i méně povedených pokusech.
Nejprve skákali už během šesté hodiny žáci prvního stupně. Jejich skoky hodnotily a též radou a povzbuzením skokanům pomáhaly Broňa Šimčíková a Věra Kosová.
Atleti druhého stupně přišli ke slovu až po skončení vyučování. Některé jejich výkony dosahovaly výšek až kosmických. Například absolutní vítěz Tomáš Ondráček z 8.A přeskočil gumu napnutou ve výšce 152 cm a vytvořil si báječný "osobák". Výborné výkony předvedli též Jana Škrabalová, Kuba Hemala či Iva Bošiaková. Ti všichni využívali rad trenéra, pana ředitele Smíška. Také ti, kteří se neumístili na prvních místech, si zaslouží za svou snahu pochvalu. Jako rozhodčí na soutěži působili p. uč. Smíšková a Bárta.

Copyright © 2003 - 2018 ZŠ a MŠ Drnholec | Webmaster yago | Powered by Joomla!
Download Joomla Templates

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.